24 Mayıs 2007

Polen



Artık hiç kusura bakmasınlar... Kışın beleşten kekleri yerken iyiydi...



Renk cümbüşü güzel .. Her çiçekten başka başka işte.
Kurutmak için gölgede temiz bir bez veya gazete kağıdı(Gazete kağıdı olmazmış. Demet hanım kızar sonra.) üzerine sermek yeterli.. Temizleme için ise en güzel yöntem şimdilik eleğe dökerek üzerine saç kurutma makinesi ile üflemek... Son bir göz kontrolu ile temizleme sonrası doğru buzdolabına... Fırınlama vb. tekniklerin polenin değerini yitirdiği kanısını hep taşıdım ve aksini ispat edebilecek bir gelişme de henüz görmüyorum.
Peki nasıl kullanırız sorularına ise yaptığımı anlatıvereyim.... Küçük bir kavanoza doldurup göz önüne bir yere koymakta fayda var.. Sabah kahvaltıya oturmadan 1 şurup ölçeği lüüüüüüppppp.... Yani bitmiş şurup ölçeklerinizi atmayınız.
Ne faydası var diyenlere ben bir şey diyemem ancak her yıl yaşanan bir hikaye anlatıvereyim.
Memlekette bir Hacı amca var. Bizim dayı ile aralarında daha kış ortasında başlar konuşmalar... Çıkmadı mı tazesi bu tozun diye.... Çıkmadı daha deyince , iyi o zaman ver biraz daha bari der. Yenisi çıkınca ayırmayı unutma haaa.. Hacı amcanın kişisel polen tüketiminin 2 haftada 1/2 kg. olduğunu hatırlatmam herhalde bizlerin ne kadar az tükettiği konusunda referans olabilir.

6 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Hacı amca tüketiyorda sebebi nedir bu tüketmenin.veya yanlız
da yanlızlık çekenlere iyimi geliyor bir kaşıgı,yersen...

Halil Bilen dedi ki...

Sen anladın onu ama neyse.. Hele hacıya git gel anlarsın o zaman..

Linda T dedi ki...

Gorgeous pollen!

demet dedi ki...

halil bey, polenler çok güzelde görüyorum ki gazete kağıdı üzerinde kuruyorlar, hemde bir bulmaca eki!

yapmayın!!! gazete kağıtlarının gıda ile teması hem zararlı hem yasak.

sadece ben yiyorum kime ne diyebilirsiniz,sizde yemeyin efendim biz sizi örnek alıyoruz ona göre...

Halil Bilen dedi ki...

Ben diyorum ki ;

Ya bazı insanlar niye eleştirilmekten çekinir diye...

İşte böyle eleştirenler olduktan sonra ne var yahu..

Zaten dost acı söylermiş...

İyi de polen kutusunun bulunduğu yer kovanın en altında.. Dolayısı ile kovan içi kırıntılarda buraya dökülüyor ve zaman içersinde çok çabuk kirleniyor...

Aslında o kutularda kağıt havlu vardı fakat bitince klasik sisteme geçildi...

Ya sizin işiniz gücünüz yok mu?

YENİ ARICI dedi ki...

Halil Polen üretimin hayırlı, bereketi bol olsun....Ne işe yarar diyenlere...Ne için yediğini bil yeter. Bazı ülkelerde zeka geriliği için bile kullanılıyor. Bendende bir formul: Ergenlik sivilceleri için defne yaprağı kaynatılmış su ile yüzünü yıka bir taze yumurta sarısına bir tatlı kaşığı polen karıştırılıp macun gibi olunca yüze sürülür 1,5 saat sonra ılık su ile yıkanır, polen yemeyede devam edilir 10 gün içinde bir şey kalmaz...Afiyet bal olsun