12 Haziran 2007

Bizim Kışın Keki Göçürenler Şimdi Hakkını Veriyorlar Galiba...

Cumartesi günü balkonda çıkan analarında üretildiği bakıcı koloniye ; ilk memelerin tutmasından 3 gün sonra yaptığım larva transferinden oluşan memelerden 1 tane memeyi , daha önce anasını aldığım ve kapalı yavrusu olan ruşete vermiştim.


Bu akşam ilk iş bu ruşete bakmak oldu. Allah Allah..

O kadar çıtır ki daha anlatamam.

Fakat Muğla ırkı anaların diğer analardan daha iri olduklarını kesin söyleyebilirim ki; yerli analar çiftleşme uçuşundan dönüp yumurtlamaya başlamalarına rağmen ;daha bir kaç saatlik Muğla analardan bile küçük oluyorlar. Ağırlık önemli bir etken midir göreceğiz.

Kabartma işi son hızla devam ediyor. Ancak önemli bir not olarak kayıtlarıma aldığım bir konuyu arz edeyim...

Arılar kılavuz petek olarak sıcak döküm peteği beğeniyorlar. Bir kaç kez denememe rağmen soğuk petek kabarttırmaya muvaffak olamadım.Ama arılıkta bu akşam sıcak döküm kalmayınca yine soğuk döküm verdim , kabartmayacaklar bunu biliyorum.
Sıcak döküm kılavuz petek (Kırılgan)
Soğuk döküm kılavuz petek (Elastiki)


İlaveler konduktan sonra kuluçkalıktaki durumları kontrol etmek zorlaşır. Ama Muğla koloniyi kontrol etmem gerektiğini hissettim. İlavedeki yavrulu petekler boşalmıştı. Arı mevcudu bayağı iyiydi. Alt katta yavrulu çerçeveleri kontrol ettiğimde birkaç ana arı memesi gördüm. Daha yeni başlamış ve 2-3 tanesinde arı sütü koymuşlardı. Bu memeler temizlendi ve arı sütlerinin tadına bakıldı. Anayı buldum ilginç olan ana iyice hazırlık içersinde ve iyice kilo vermiş diyet yapmış gibi ve boyası temizlenmiş.. Güzelce boyadım ve bu kadar kilo vermemesi gerektiğini tembihledim.
Yukarıya kapalı yavrulu 2 çerçeve çekip , kuluçkalığa yukarıda boşalan 1 petek ile birlikte yeni kabartılan 1 peteği indirdim. Biraz daha meşgul edeyim de yeni çıkan Muğla analar eşleşince ben yapacağımı bilirim...

Bu polenlerde bu akşamın hasatlarından... Gelincik tarlasına düşmüş bizimkiler... Tabi sizin oralarda gelincik kalmamıştır. Demiştim ben size sıra bizde artık....

2 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Üstad resimleri küçük çek küçük::))400*600 olacak.bana öyle diyordunda aklıma geldi şimdi.hah hah haaaa

Halil Bilen dedi ki...

Aceleyle resim boyutlarını ayarlamayı unutmuşum. Ben sizin gibi boş adam mıyım dağ başında arı bekleyecek....
Tamam beklemeyince de gidiyorlar ama...