17 Haziran 2007

Minyatür Balmumu Eritme

Yapılan kontroller esnasında bazen küçük küçük bir sürü petek parçaları koparıyor ve sağa sola atıyoruz umursamadan.. Hep aklımda idi minyatür bir teçhizat yapmak bugüne kısmetmiş.

Sinek telini 2 kat olarak iç içe geçmeli ve kademeli yaptığım kutucuklara sabitledim. Bu üst bölüm olarak işlem görecek.


Alt bölüm olarak ise , üst bölümün ebatlarına uygun sadece tek bir kutu yaptım ve 2 adet şeffaf poşeti üzerine geçirdim. İçersine su doldurmak için en iyi yöntem bu gibi geldi.


Böyle olacak işte...


Üstüne de şeffaf mika koydum. Ve sistem devrede.. Bozuk petekler vardı 1-2 tane onları poşetle kenarda bekletiyordum... Bakalım sonuç nasıl olacak..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

halil bey balmumu eritme deneyinin sonuçlarını bekliyor saygılar sunuyorum

Ali Türk dedi ki...

abi taş dengesiz bence,eşitlik olsun bak bi tarafa mıka düşebilir.aslında her arıcıya mum eritme malzemesini mecbur tutmalı.acayip mum israf ediyoruz.bu tür bir alet olsa buldugumuzu atarız.sonuç bir sürü bal mumumuz olur.