26 Haziran 2007

Muğla 1 - 0 Galip.. Ama Maç Devam Ediyor...

Muğlalılardan aldığımız koloni yaklaşık 10 gündür ana memeleri yapıyor ama 2 gün arayla ben temizliyordum... Her seferinde tekrar meme yapıyor ben inatla temizliyordum...

Bugünlerde havaların iyice sıcak ve işlerimin yoğun olması sebebiyle arılığa gidememe ihtimaline karşı , bu akşamda meme yaptı ise operasyon kararı aldım ve doğru arılığa... Her ihtimale karşı , balkonda ruşette eşleşen ve (memeden çıktıktan 9 gün sonra) yumurtlayan yine genç Muğla anasını ruşet ile birlikte yanıma aldım. Ruşetin tarlacıları balkondaki diğer ruşete girdiler ve girmeye çalışıyorlardı ben giderken. Döndüğümde ortalık sütlimandı...

Arılığa vardığımda ilk işim ruşetteki genç Muğla anayı boyadım ve saldım tekrar ruşete... Körüğü yaktım ve malum koloninin başına dikildim.
Ya bismillah... Manzara beklediğim gibi idi...
İlavede son 2 tane verdiğimiz kılavuz peteği kabartmaya başlamışlar. Bir küçük not olarak bugün güzel bal gelmiş ki çerçeveleri ters çevirince pıtır pıtır akıyordu nektar...
Bu arada bölgedeki mevsimi hatırlatabilmek açısından ayçiçekleri daha diz boyunda ancak.
Peki ne yapacaktım?
Oğul verdirmeden bu işi birkaç gün idare edebilmek ve sonra yine bal akımına bir ayar çekebilmek....
Ana koloniyi öncelikle yerinden kaldırdım...
Yerine boş bir kovan koydum...
İlaveden başlayarak ; memeli çerçeveleri arılarıyla yeni kovana nakledecektim...


Şans denen şey bu olsa gerek daha ilavede yavrulu çektiğim ilk çerçevede ana ile karşılaştık...
Gel bakalım buraya deyip kanadından yakaladığım gibi kafese koydum ve çerçevelerin arasına sıkıştırdım... Artık işim kolaylaşmıştı.

2 günde bir temizlediğimden memeler tam kapanmadan tam süt hasat edilebilecek gibi oluyordu ve her seferinde götürüyordum... Bu fırsatı da teptik ama olsun.

Ana kolonide 5 memesiz veya memesini temizlediğim yavrulu çerçeve bıraktım. Daha önce yeni kabartıp yumurtlanan bu çerçeveler genelde memesiz idiler. Yine ballı 2 çerçeve yan duvarlarda ve kabartmaya başlamış oldukları kılavuzları doldurarak ana koloniyi 10 çerçeveli hale getirdik.. Zaten tarlacılar da gideceğinden biraz rahatlayacaktır... Anayı kafesten çıkarıp koloniye saldım...



6 adet memeli ve 1 ballı çerçeveyi yeni kovana koydum ve geri kalan yere kabartmakta oldukları 3 kılavuz çerçeve koydum. Tarlacılar da bu kovana doluştular ve hava kararmak üzere iken bile arı çalışıyordu dolayısı ile ben ayrılırken daha doluşuyorlardı. Pazar günü bu koloninin yapmış olduğu veya yapacağı memeler ile yeni projelerim var ama hele bir memeleri iyice doldursunlar ve kapatsınlar bakalım.

Ruşette götürdüğüm ana aklımdan çıkmayınca , ana koloniden 2 çerçeve kapalı yavrulu arıyı yine boş bir kovana koydum. Kafeslediğim genç anayı bu yeni oluşturduğum koloniye verdim.

Eğer Pazar gününe kadar problem çıkmaz ve bu koloni anayı kabul eder ise ; memeli koloniyi yerinden kaldırıp , bu genç analı koloniyi onun yerine koyup tarlacıları almakla işe başlayıp , kademeli olarak yavrulu çerçeve nakilleri ile ana koloni haline dönüştüreceğim.

Anasız kalan ruşet için şu anda yapılacak bir şey yok... Pazar gününü bekleyecek. Yaptığı memelerden daha önde olan memeler , memeli kolonide mevcut olacak. Ruşettekileri temizleyip , kapalı meme verilecek. Meme durumuna göre başka ruşet oluşturma çalışmaları da olabilir...

Sonuç olarak , Muğla şimdilik 1 - 0 galip ama ben o anaya yapacağımı biliyorum. Genç anaya nakiller yapılıp iyice zayıfladıktan sonra , ben yaz tatiline o cennete....

Muğla arısı genetik şifresinde "işçi arı üretimi yap" yazıyor anlaşılan. Olsun ama koloniyi açtın mı ben buradayım diyor...

2 yorum:

bjemate dedi ki...

Kolay gelsin
Halil Bey çok uzun yazıyorsunuz okurken bir sürü zamanımızı alıyor...
Teşekürler

Halil Bilen dedi ki...

Merak etme Fatih hocam esas anlaması gerekenler ve zamanı bol olanlar okuyup anlıyor.. Hatta hatim ediyorlar. Yakında sınav yapacağım onları...