13 Haziran 2007

Yediğimiz Hurmalar , Kılavuz Petek Bitince Tırmalar !!!

Arılar soğuk döküm peteği beğenmeyince eldeki stoklar çabucak tükendi ve iş başa düştü.

Fakat bu sistem çok kolay geliyor bana... Çerçevelerin üst çıtasında kanal olduğundan peteği o kanala yerleştiriyorum. Niye 4 sıra tel olduğu konusu ise tamamen tercih meselesi.. Çok tel olmasının sağlamlığının yanında bu sistemde tel üzerindeki gözlerde kabartıldığından yavru kaybı da yok.

Petek kanala oturttuktan sonra teller üstte kalacak şekilde çerçevenin iç kısmına tam denk gelen uygun yükseklikteki bir tahta vb. malzemenin üzerine konulur.


Eski ama atmadığınız bir araba aküsünün 2 ucuna çok basitçe bağlanan kablolar ve elimizle tutacağımız küçük maşaları her bir sıra için ayrı ayrı olacak şekilde değdirip çekmemiz yeterli.


Fazla süre ile tutmamak gerektiği zaten çok kısa bir pratik sonucunda öğreniliyor.


Olay bittiğinde görüntü bu şekilde oluyor. Arılar tellerin bulunduğu sırayı da çok rahatlıkla kabartıyorlar. Mahmuz vb. aletler ile ezilen tel hizaları sıkıntılı olabilmekte ve bu bölgelere yavru atılamamaktadır.

Çerçevelerin üst çıtasında kanal olmaz ise özellikle sıcak döküm peteklerin kıvrılarak tutturulması kırılgan olduklarından imkansız olup; soğuk döküm petek tercih edilmekte ve arılar maalesef bu petekleri iştah içersinde işlememektedirler.

Bir kez daha söylüyorum ustalar söylesede bizler pek dinlemiyoruz. Ben sıcak petek almam konusunda uyarılmıştım ama denemek amaçlı soğuk petekte almıştım. Soğuk peteğin takılması o kadar kolay ki resmen oyuncak gibi bir şey... Ama arılar sevmiyor işte...

2 yorum:

Formen dedi ki...

O tellere elektirik verirken petek altlığı sünger olursa çok daha iyi oluyor.

Halil Bilen dedi ki...

Konu anlaşılmıştır. Gereği tiz yapılacaktır...