5 Temmuz 2007

İş vardı da çalışmadık mı?

Bugün sonbaharda çok lazım olacağını düşündüğüm yeni analara sahip olmak üzere ; larva transferi yapmadan önce , larvaları bakacak koloniyi ayarlamalıydım.
Açık yumurtalı ve kabarmakta olan çerçeveleri anasıyla birlikte hemen yan taraftaki boş bir kovana aldım. 2 koloninin yerini değiştirmeden önce transferi halledip bilahare değiştirecektim.
Transferi halledip bu koloniye vermeye geldiğimde salkımı kapı önünde yapmışlardı. Dedim bakın kızlar artık ananız yok. Haydi bakalım girin içeri basın sütleri bol bol ... Tamam bu yaptıklarınızın size faydası olmayacak ama.. Şu anda sizi dünyaya getiren ananızı da başka bir kolonide yetiştirmiştim..

Bu arada kutulardaki oğula niyetlenen Muğla'dan alınan memeler Cumartesi çıkacaklar ve bugünküler de herhalde denk gelir kutuların boşalmasına... 10 günde yumurtladıklarına göre denk gelmesi lazım... Olmazsa kutu nedir ki buluruz....

Bu şekilde kapı önünde salkım yapan arılarınız varsa onlara iş verin ve çalışsınlar kahve önünde oturmasınlar... En kolay metodu petek kabarttırmak.

Larvaları verince ve 1 tane kılavuz petek koyunca tıpış tıpış girdiler içeriye...

Hiç yorum yok: