5 Temmuz 2007

Muhtar Babanın Arılarını Tekrar Kontrol Ettik Ama!!!

İlk yaptığımız kontrolde bir koloninin yalancı ana yaptığını söylemiştim Muhtarımıza.. O da yapar o bir ana demişti. (Nereden yapacaksa ! )
Ama ben o koloniyi yerinden kaldırmıştım.


Bugün tekrar bakmaya gittiğimizde manzara bu idi ama Muhtarımız yine uzaktan bağırıyordu.. Güzel uçuyor o kovandan arılar... Uçuyor da hepsi bizden olmuş....



Yerinden kaldırdığımız yalancı ana yapmış olan kolonideki uçanlar , en yakındaki o günlerde yakalanan oğulun olduğu kovana giriyorlardı. Bugün oğulun akıbeti bu şekilde idi.

Yalancı ana yapmış kolonileriniz ile uğraşmayın derim nacizane...

Önce olduğu gibi yerinden kaldırın... 2-3 gün sonra oradan da başka yere kaldırın..

10 gün sonra kalan erkekleri ve kaldı ise diğer arkadaşları o kovanın içine silkeleyin ve kapatın. Hiç arı kalmamış petekleri güçlü kolonilerinize dağıtın. 2-3 gün sonra o boş kovandaki erkekleri ve diğerlerini imha edin.


Bu da Egehan tarafından kovan önünden bulunan Varroazede...


Benim bu gidişle tüm köyü ilaçlamam gerekecek Sonbaharda...


1 yorum:

fatih güneş dedi ki...

muhtar emmi köylüye örnek ol arıyı sadece sinektir deyip geçiştirme.Aha demin macahel i izliyordum.Artvinin camili köyünde yaptıklarını.
Hem niye arıları erkekletiyon ya.