1 Temmuz 2007

Pazar Hikayeleri

Bugün genel işlerle uğraştık arılıkta.. Denemeler , teçhizat temizlikleri
ve Cumartesi verdiğimiz kafesteki anaları kontrol...

Kafeste verdiğimiz Yusuf ağabey'in Kafkas melezi çıkarılmış ve çerçevede yumurtlarken görüldü.Nazar değmesin diye fotoğraflayamadık.
Benim Balkon Muğla ise tam çıkarılmak üzereymiş. Kek çok az kalmış... Bende salıverdim. Başladı gezmeye.. Dönüşten hemen önce baktım ohhh kafayı sokmuş gözlere bakıyor.

Bursa'ya gittiğimizde denemek için propolis kapanı almıştım. Bugün o aklıma geldi. Koloninin birine koydum. Ancak alt kısımlarına çepeçevre çıta çakmam gerekecek. Arılar altında gezemiyor . Plastik olduğundan ortası çöküyor.

Koloni kontrollerinde aslında pek dikkat etmiyoruz ama bugün bunu görünce daha dikkat etmek gerektiğini anladım. Üst kapağı aldım ve kenara koydum. Bir müddet sonra kapaktaki kalabalık aynen öyle kalınca dağılmayınca bir bakayım dedim. Haydaa ana üst kapakta geziyor.
Boyası ilk denemelerden oje ile boyanmıştı.

Bu da kovan giriş kapısı.. Polenlikli kovanın giriş kapısı.. Hummalı çalışma var içeride.

2 yorum:

fatih güneş dedi ki...

abi şu boyama tekniklerini birdaha anlat ya...

Ali Türk dedi ki...

evet boya işi iyi anlatılmalı yoksa piyasa ana katili doldu.bari bu işe heves edenler ilk denemeleri erkek arılarda yapsınlar,önemle duyuruyom haa.birde üstadım kışın o kadar beslersen arıyı ana düz yerlerde yumurta atacak yer arar az besle az.kapakta yoksa küçük delik falanmı gördüki?