7 Temmuz 2007

Transfer İçin Para istemiyorlar Ya Nasılsa !!!

Bir çok yerde okuduğumuz başlatıcı - bitirici koloni mevzuatı daha önce transfer deneyimi yaşayan ustalarımızın da bahsettiği gibi büyük ana arı işletmeleri için geçerli olabilir ama bizlerin yapmış olduğu denemeler için tek bir koloni yeterli. Adına ne derseniz deyin olay çok basit.. Ben nacizane "Ana memesi üretim kolonisi" diyorum ve iş bitimi herkes eski yerine gidiyor.Bu uygulamalarla doğruya çok yaklaştık diyebilirim.
Ana memesi üretim kolonisi nasıl oluşturulur?
Irkı ve peformansı çok önemli değil.. En önemlisi özellikle genç işçi arılı , çok mevcutlu ve kapalı yavrulu olması lazım.
Ben nasıl oluşturuyorum?
Çok fazla memeye ihtiyacım olmadığından; uygun herhangi bir koloniyi yerinden kaldırıyorum.
Yerine boş bir kovan koyuyorum. Yerinden kaldırdığım koloninin kapalı yavrulu 2 veya 3 çerçevesini arılarıyla birlikte anayı diğer tarafta bırakarak yeni kovana alıyorum.
Uçanlarda bu yeni oluşturduğum anasız ve kapalı yavrulu bol arılı koloniye geliyorlar.
3 çerçeve arı sığmıyor ve taşıyor ve bir tane kılavuz veriyorum. Ne olur olmaz boş durmasınlar.
Sıvı teşvik beslemesi bu dönem için pozitif bir etki yaratabilir ama nektar akışı olduğu dönemde gerekmeyebilir de.. Bu tamamen insiyatif konusudur.
Koloni tamam artık...
Peki larva transferi nasıl olacak?
Bu işin en kolay ve zevkli yeri burası işte... Çünkü bazı larvalara ana olma şansını yaratıyorsunuz.
Benim yaptığım uygulama şöyle ki sebebini yazının ilerleyen bölümlerinde arz edeceğim.
Koloniyi oluşturduktan sonra yanlış gibi gözükse de hemen larva transferini yapıyorum.
Larvaları önceden belirlediğim koloniden ve en küçük "C" larvaları seçerek tabi ki..
Genellikle bu ilk yaptığım larva transferinde elimizde hazır taze arı sütü bulunmadığından kuru olarak larvaları aktarıyorum. Kaç tane tutması önemli bile değil. Eğer ilk transferden sonra 4-5 saat geçmiş ise ve hala arılıktaysam aynı gün tekrar açıp bakıyorum ve temizleyip attıkları larvaların yerine tekrar transfer yapıyorum. Üstelik antrenman oluyor.Buraya kadar yine önemli değil kaç tane tuttuğu...
En dikkat edilecek uygulama geliyor...
İlk transferden 2 gün sonra tekrar ana memesi üretim kolonisi başına dikiliyoruz...
Öncelikle kaç tane tutmuş bakıyoruz... 20 adet transferden 2-3 tane bile tutsa yeterli...
Öncelikle kolonideki kapalı yavrulu çerçeveler verilmiş olsa dahi açık larvalardan dönüştürdükleri memelerden arı sütlerini larva transfer kaşığı ile larva transferi yapılacak bizim memelerin dibine paylaştırıyorum ve çerçevelerdeki memeleri bozuyorum. İşte artık başka çareleri yok bizim larvalardan başka... Bu arada tutmuş olan eski transfer yaptığım larvaları da eğer arı sütü diğerlerine az geldi ise larvaları alıp buradan diğerlerine arı sütü paylaştırıyorum. Tüm memelerin dibinde artık taze arı sütü mevcut ve başka uygun larva yok....
Benim Perşembe günü yaptığım transfer sonrası 3 adet tutmuş ve
6-7 memede çerçevelerde kendisi yapmış onlar yetti bol bol arı sütü açısından.
Benim transfer ettiklerimi hiç bozmadım. Ancak bir tanesinin irileşmiş larvasını aldım bol arı sütü içersine yeni larva transfer ettim (Çifte aşılama yaptık kısacası.. O larva o arı sütünü bitirirse helal olsun vallah...)


Tüm memelere arı sütleri üzerine tekrar larva transferi yapıp kapadık bu kadar basit... İşte bu uygulamadan sonra tutmuyorsa sadece takdir-i ilahi deyip geçmek gerekiyor.


Peki tutup tutmadığını ilk saatlerde nasıl anlayabiliriz?

Eğer balmumundan meme yapıldı ise 2-3 saat içinde memeyi kabartıyorlar ve larvaya bakıcılar bakıyor.. Eğer janter çanağı ise ilk başlarda sanki larva düşmesin diye yavru gözü kapar gibi küçültüyor içeriye doğru çanağın ağzını...
Ben bugün 18 larva transfer ettim 2 tane zaten çok güzel tutmuştu.
Bakalım sonuç ne olacak?

Hiç yorum yok: