9 Eylül 2007

Pazar Hikayeleri

04 Eylül 2007 Salı günü sonbahar varroa mücadelesi için % 65'lik 30 ml. Formik asit sıkılmış pedleri vermiştik... Bugün de 2. kez tekrar pedlere aynı oranda formik asit verdik.


Polen kutularında geçen sonbaharda yaptığımız oksalik asit sonrası kadar dökülen varroa yok ki zaten genel kontrollerde de çok az varroa zararı görmüş arı ve arı üzerinde ergin varroa görülmekte... Biz yine de tedbiri elden bırakmadan mücadelemize başladık. Yaklaşık 20 gün kadar pedleri kolonilerde tutmayı planlıyorum... Bu süreçte 4-5 kez formik asit ilavesi ile mücadeleyi tamamlayacağız...


Pedlerin altlarını yine her zaman olduğu gibi hemen propolisle kaplamışlar. Yani arılara da hak vermiyor değilim, ben de olsam aynısını yapardım çok keskin bir koku...




Pazar günü genel kontrol ve yavaş yavaş kış hazırlıkları için gittiğimiz arılıkta sessiz sedasız bir durum vardı.. Hiç ama hiç arı uçuşu yoktu. Aslında daha yolda anlamıştım ama çünkü misafirlerimiz vardı.. Yoldaki telefon direklerinde ve tellerinde keyif çatanlar vardı... Bu arkadaşları izinde dayımın arılığında da çok gördük ama burada ilk defa bu kadar yoğun görüyorum... Neyse bu da geçer diyelim...

Buyurun izleyin bakalım beğenecek misiniz?


5 yorum:

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Halil abi video da soylediklerin hicte inandirici gelmiyor. Buyuk ihtimal cekimden sonra seri atisla kus katliamina baslamissindir..:))))))

Tuncay/Oktay Erdem

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Halil abi hicte ınandırıcı gelmedı soyledıklerın. Cekimden sonra seri atis kus katliamina baslamissindir..:))))))))))

Tuncay /Oktay Erdem

Gürbüzarıcılık dedi ki...

Baharda kovanlara da konacaklar. Gecmiş olsun göç gıdası bunlar.

UĞUR dedi ki...

Halil üstadım,
1-Formik asit uygulması yaptıgın her iki seferde acaba hava sıcaklığı kaç derece idi?
2-Uygulama yaptığın pedlerin üzerinde delikler açtınmı,ağar açtıysan ne büyüklükte ve tahminen kaç adet?
Not: bu arada eminle ikiniz beni iyi korkuttunuz :)

ilhamiuyar dedi ki...

üstadım 1 adet vurup kovanların yanına asarsan başarılı olacağınıza eminim denedim faydasını gördüm.Başarı dileklerimle