8 Ekim 2007

Arı Dostları

Şenol hoca ve dayımı artık tanıyorsunuz... Yaz tatilimizde tanışma fırsatı bulmuştuk.
Şenol hocanın bahçeyi anlatmakla bitiremeyiz ve aslında dayım için en önemli yanı bahçede tatlı su kaynağının olması...
Dün akşam bir mail aldım Şenol hocadan... Güzel bir hikaye gerçekleşmiş... Benden habersiz artık etkinlik gerçekleştirmeye bile başlamışlar... Hikayeyi sizlerle Şenol hocanın anlatımıyla paylaşacağız. Bahsedilen 2 bahçe arası mesafe de aslında bir hayli mesafe ama arı dostluğu böyle bir şey...
Tanıdığımız bir çok arı dostunun zaten gerçekleştirdiği bu tür yardımlaşmaların dalga dalga tüm yurda yayılması dileklerimizle...
Bu haberi yayınlayacağımdan dayımın haberi yok ve artık interneti hoplatıyor kesin okur hemen ... Ben de merak ediyorum tepkisi ne olacak. Çünkü Şenol hocam bana bu ana konusundan bahsetmiş ve ben koloniyi parçalamasını söylemiştim. Nereden bileyim dayımın elinde hazır ana olduğunu... Belki de İstanbul'dan kendilerine gönderilecek analara güveniyordur...
Merhaba,Akşam Msn’de dayınızla konuşmuştuk. İçme sularının bittiğini söyledi. Bende, yarın bahçeye gidince sizi ararım dedim.Bugün bahçeye gidince dayınızı aradım, bahçede olduğumu söyledim. Su bidonlarını doldururken sohbetimiz arılardı. Benim anasız kovanı anlattım. ”Su bidonlarını doldurunca bakarız” dedi. Ben, akşam sizinle konuştuklarımızı anlattım. Dayınız, sizin bana anlattıklarınızın doğru olduğunu, bundan sonra çıkan ananın işe yaramayacağını söyledi.Su doldurma işi bitince ben körüğü yaktım. Dayına maske verdim.”Ben maske giymem” dedi. Ben maskeyi giydim, dumanı verip kovanı açtım. Enver ağabey çerçeveleri kontrol ediyor. İlk eline aldığı çerçevede anayı gördü.”İşte ana” dedi. Diğer çerçevelere baktı. Ana memesi göremedik. Hemen 5 no’lu kovana dumanı verip kapağını açtım. Enver ağabey ”Bu kovan anasız “dedi. Çerçevelere bakmaya başladı. Ana memelerini gördü. Bütün çerçeveleri elden geçirdi günlük yumurta yok, ana yok ama kapalı yavru çok. Enver ağabey şaşırdı.”Bu kovan nasıl ana kaybeder” dedi. İki çıtanın ön ve arka yüzleri yarı yarıya kapalı yavru.
Enver ağabey “Ana memelerini temizle zayıf kovanlara dağıt” dedi.Enver ağabey tam arabaya binmek üzere “Şimdilik dağıtma benden telefon bekle, belki ana bulabilirim.”dedi ve gitti. Bir saat sonra telefon çaldı. Telefonu açtım Enver ağabey arıyor.”Ben bahçeye gidiyorum tekrar senin yanına geleceğim beni bekle” dedi. Aradan fazla bir zaman geçmeden geldi. Kafesle bir ana getirmiş. Hiç zaman geçirmeden anayı kafesle verdik. Anayı kabul ederlerse çok iyi olacak.Halil Bey, bu ana olayına çok sevindim, sevincimi anlatmam çok zor. Dayınız, bugün beni çok sevindirdi. Üşenmeyip bahçesine gidip, anayı alıp tekrar benim bahçeye gelip, anasız kovana vermesi çok hoşuma gitti.Sağlıcakla kalın.

1 yorum:

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

Güzel Polen Topluyorlar...
ΩΩΩ!!!
Welcome to miss!!!
Rare and veru beautiful photo!
Congratulations