10 Kasım 2007

Fistana Razı Olun Siz...

Trakya'dan kar haberleri aldığımız bir gecede başka haberlerde geldi.


Kara çarşaflarını kuşanmış koloniler kışı geçireceklermiş.

Battaniye örtenlere masal da okusaydın dedik şimdi ne diyeceğiz bakalım.


Nazar boncuğuna gerçekten ihtiyaç var. Çok yakışmış çünkü...



Buyurun bir de açıklama resimlerin sahibinden. Kim demeyin siz tanırsınız kendilerini...


Ben ne yaptım biliyor
musunuz? Gülmek yok ama! Geçen gün baktım yağmurdan

öyle ıslanmış ki kovanlar. Bu gidişle bahara turşu olabilirler. Üstü kapalı

yer olsa güzel olacak,hele bide soba yaksak süper...Elimizde suya dayanıklı

betopan da yok.

Sadede gelelim şu çatıya konulan ziftli kağıtlar var ya. Hem suyu geçirmiyor

hem de bir miktar ısı yalıtımı yapıyor. Onlardan aldırdım. Topu 20 metre 20

lira. 1.5 metre kadar kesip kovanlara şapka gibi giydirdim ve ek yerlerini

zımbaladım. Kovanların sırtları hep kuzey ve batı. Oldukça güzel oldu.

Güneyden güneş vurunca zift çok güzel ısınıyor. Nem olabilir desek

kovanların altı boş , ön kısmı açık ,ayrıca ziftli kağıt kovana cuk diye

yapışmıyor. Yanlardan toleranslı. Kış için iyi olacak diye düşünüyorum!

Bakalım deneme yanılma.

Fotolar 10 gün kadar önce çekilmiş. Bayat fotoğraf.

Şu kovanların önünde yerde duran tahtalar var ya ;geçen günlerde ağabeyim

soruyor :“Arılar yere düşmesin diye mi koydun o tahtaları ?” Yok ya dedim. O

kadarda nazik değiliz. Şimdi yer toprak ve otlu. Kovanın önünden düşen ölü

arıları toprakta takip etmesi zor oluyor. Bu şekilde uzaktan bile baksan

tahtanın üstündeki arılar kovanın durumu hakkında rahatça bilgi veriyor.

Gördüğünüz gibi boş durmayıp boşa çalışanlar o kadar çok ki.

5 yorum:

bjemate dedi ki...

Güzel duruyor fakat rüzgarlı havada kanatlanıp uçar gibime geliyor..
Bu ziftli kağıtların çatı katında eriyince kalorifer borularını takip ederek zemin kata kadar simsiyah aktıklarına şahit oldum..
Yani havanın güneşli olduğu bir günde inşallah bir zarar gelmez.

ilhamiuyar dedi ki...

Halil bey internetin faydalarından biri daha doğruyu nereden öğrendi bu meslektaşımız tabiiki bu sayfalardan neyseki hatayı düzeltmiş,demekki taşlar yerine oturuyor.Daha bilinçli olmak dileklerimle.

d.m.t dedi ki...

Aslında ziftli kağıt; adındaki kağıt kavramı kadar çok ince bir materyal değil, paketlenince de kabuk gibi bir şey oldu ;doğu yönünden pek rüzgarda gelmez.
Amma ve lakin ben işi şansa bırakır mıyım? Fotoğrafı çektikten sonra 2 ‘şer marsilya kiremitini kovanların üzerine koydum. Dünkü fırtınada uçmadıysa artık hiç uçmaz.

Bu zamandan sonra zift eritecek güneş olur mu? Yok buralarda olmaz. Zaten benim gördüğüm ziftli kağıtlar sıcakta eriyeceği yerde tıngır tıngır kurumuş. Ama dedik ya , işi şansa bırakmıyoruz. Bahara durum değerlendirmesi yapacağız inşallah. O zaman daha sağlıklı bilgi verebiliriz. Saygılar

Hayreddin Sakar dedi ki...

Çok güzel olmuş. Hakikaten benim de düşünüp de uygulayamadığım birşey. Kolay gelsin. Rüzgardan uçmasına ve neme dikkat edilirse diğer tarafatan başka sorun çıkmasa gerek...

Ballı Baba dedi ki...

Çok güzel bir uygulama, ancak gözden kaçırdığınız önemli bir konuyu paylaşayım. Geçmişde komşum aynı şeyi yaptı, benim haberim yoktu. Bir ara kovanlarda polenlerin içinde ve kovanlarda propolis yerine zift (katran) topladığını gördüm. Araştırdım asfaltmı diye sonra gördük ki komşunun kağıtlarından topluyor. Bu konuyu gözardı etmeyin. Bu uygulamada bir tarafı naylonlu olan kağıtları tecih ederseniz daha verimli olur diye düşünüyorum. İyi çalışmalar.