11 Aralık 2007

İstanbul Organizasyonu (İlginç Görüntüler)

Arılık çam ormanı kenarında olunca çeşmeler bile ağaçtan çıkmış...


Her arılıkta görülebilecek görüntüler... Bir de malzeme çok olunca böyle oluyor...

Ben malzeme görünce dayanamıyorum da... Sonuçta acıyorum... Milli servet heder oluyor...
Güneşte balmumu eriten sistemi göremedik belki de vardır.
Arı otunda hala açık çiçekler vardı... Sağ arkada siluet halinde Sn. Osman Ünal görünüyor...
Mangalın tavuk bölümü ile ilgileniyordu o esnada...

Kendi kendine yetişme konusunda kışı yumuşak geçen yerlerde sıkıntı olduğunu bildirdi Sn. Mustafa Kabaoğlu...

Zamansız patlıyormuş...
Yine arka planda siluet halinde Sn. Sait Işık...

Dediğim gibi malzeme çok olunca kovanların altında otların arasında kalmış bir besleme kutusu..


Her katta uçuş deliği olan Bulgar kovanını inceleme fırsatını bulduk...


Kovan 2 katlı kışlatılıyordu. Ancak üst katta kendileri otururken , alt katı başka koloniye kiraya vermişler.. 2 katta 2 farklı koloni yaşıyor...




Yine kovan altından bir görüntü...

İşte arıcılık müzesine aday .... arı kapanları...

Mecburen sansürlü yazdık...

Şimdi bu arılığa gidince çevreyi gezdim, hiç eşek arısına rastlamadım ve bu paslanmış eşek arı kapanlarını görünce uzun süre eşek arısı mücadeleside yapılmamış. Peki o zaman nereden çıktı bu eşekarısı resmi?

Cevabını aldık aslında ama bizde kalsın...Cevaba yorumum şu ki bu teknik başarılı oldu...

Bu da ziyaret ettiğimiz arı işletmesine ait işletme tanımlama numarası etiketi...

Sn. Mustafa Kabaoğlu işletme numarasına ilaveten alt tarafına koloni numarası da yazdırmış.

Bu tarz sökülebilir numaraların olması , kovan değişikliklerinde çok etkili oluyor ve kayıtlarda sıkıntı yaratmıyor...

Gerçi Sn. Yusuf Gürbüz'de gördükten sonra bende çok önceleri yapmıştım ama belki de daha opsiyonel bir şey görebiliriz ileri ki günlerde...

Hiç yorum yok: