4 Ocak 2008

Kosova'daki Davetsiz Misafir

Aslında yeni yıldaki yazılara amatör ana arı yetiştirme yazıları ile başlayacaktık. Yazıların hepsi taslak olarak hazır ama dışarıda kar olunca pek canımız istemiyor "Yazıyı yayınla" tuşunu tıklamayı...

Esas konumuza dönelim... Kosova'daki arıdostu arkadaşımız Fatih'i bir çoğumuz tanırız.

Fatih yeni yılın ilk ışıkları ile Msn'den bu yazıyı gönderdi.


"iyi aksamlar halil abi yeni yilin mutlu olsun komsu arnavut koyden bir arici aksam bana gelip ariliktaki bir kovana fare girdiginde suhpelenmis ve icerden garip sesler geldigini soyledi bizim burda sabah kar yagisiyla uyandik yaklasik 20cm kar var havada sogumaya basladi bu durumda nasil bir onlem alacagini sordu bende kovani ilik bir odada acip kontrol etmesini soyledim sence baska bir cozum varmi"

Bende arıların soğuk ile sorunları olmadığını ve açıp kontrol etmelerini, eğer zannettiğimiz gibi ise daha büyük zarar vereceğinden bahsetmiştim.

Soğuk görürse en fazla biraz balı tüketir. Açıp bakın ne olacak ki dedim.

Ertesi gün tekrar Msn'den mesaj...

"iyi aksamlar halil abi komsu koydeki aricinin arisina fare girmisti gidip bizzat kontrol ettim yaklasik 6-7 kilo bal yemisti fare 5 cercevedeki balli mumla birlikte yemis resim cektim ama bilgisayara aktaramiyorum aktarir aktarmaz sana yayinlaman icin gonderecem"


İşte durum bu şekilde imiş....


Arılar salkımda hala...(Bizi sokacaklarına gidip fareyi soksalar ya..)

Arıların akıbetini tam öğrenemedim, öğrendiğimde paylaşırız... (Arılar yaşıyormuş. Sorun yok...)


Oh ne güzel işte. Hazır balmumu kırıntılama makinesi...



Arkadaşın resmini göndermemiş ama pek küçük birisinin yapacağı iş gibi durmuyor.


Her yerde kar ve yerlerde petek kırıntıları...

Arılıklarda bu anlamda tedbir alınması gerektiği çok açık biçimde görülüyor. Yerden yüksekte ve giriş delikleri daraltılmış durumda..



İşte Fatih'in kendi arılığından karlı bir görüntü.

Paylaşımı için Kosova'lı Fatih'e teşekkürler ediyor ve arıları bu duruma maruz kalmış Arnavut amcaya geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz.

Hiç yorum yok: