22 Ocak 2008

Neden Bitmiyorlar?

Şimdi balkondaki hala devam edince bazı sorgulamalar yapmak gerekiyor. Küçücük 3 çerçeve arı idi. Büyük bir çerçeve arı bile yapmaz...

Bu mezarlıkta olanlar ise küçücük koloniden dışarı atılanlar. Ölüm sebeplerini de çok sorgulamaya gerek yok. Ne olursa olsun sebepleri sonuçta bu kadar arı koloni açısından 1 çerçeve arı yapar.

Ölüm sebepleri eğer katı yem ile beslendiklerinden dolayı dışarı çıkmaları ise, yaşayanlar o zaman katı yemden yemediler. Ama bal gibi de yiyorlar işte buyurun kanıtı.


Bir de koloniye baktım bu akşam 2 gün önce taş gibi salkımda olan koloni dalmış bala...

Kadro hep aynı. Demek ki arkadan gelen genç nüfus var. Ve bulundukları yer çok soğuk olmasına rağmen koloni iyice daraltılmış durumda.

İçimden bir his yumurta başlamış diyor ama açıp bakmaya da kıyamıyorum.

Diğer büyük kovanlarda kış aylarında kovan önüne atılan arıları gördüğümüzde hep bir endişe duyarız.

İşte küçücük bir koloniden atılan ölü arıyı görünce ona göre karşılaştırırsınız.

4 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Valla yerden tasarruf olsun diye resim yerine içinde x işareti bulunan kutular koymak güzel fikir.:))))

acemiarıcı dedi ki...

Halil Bey internette yaptığınız çalışmalardan dolayı sizi tebrik ederim. İnanıyorum arıcılara çok büyük yardımlarınız oluyor. (Ben sizden çok şey öğreniyorum) Ben Isparta'nın bir kasabasında ikamet ediyorum. 3 adet kolonim var. Yaklaşık 1 aydır gece sıcaklıklar sürekli sıfırın altinda Arılar gündüz çok az dışarı çıkıyorlar. Son bir kaç gündür gündüzleri sıcaklıklar biraz yükselince bugün arılarımı kontrol ettim. Koloninin birisinde polen stoku fazla idi. O kovanda 3 çıtada iki taraflarında olmak üzere kapalı yavrı açık yavrı ve günlük yumurta gördüm. Diğer koloniler de güçlü olmasına rağmen polen stoku çok az olduğundan dolayı onlarda yavru olmasına rağmen çok azdı. Geçen yıl martın 15'inde de kolonilerde yavru vardı. Sizin de belirttiğiniz gibi yavru sürekli oluyor. Yeter ki polen olsun Örnek olsun diye yazıyorum burası çok soğuk olur Geçen yıl 15 mayısa kadar kaloriferi yaktık. Kendileri ile msn'de veya yüzyüze hiç görüşemesem de internetten bloglarını takip ettiğim çok yakından tanıdığım arkadaşlarım gibi gelen tüm arıcı doslara Rabbimden bol kazançlı bir yıl diliyorum Şükrü KOCA

TUNCAY dedi ki...

ÇOK KIYMETLİ HALİL ABİ,
BEN KAYSERİ DEN TUNCAY HADİSE.UZUN ZAMANDIR DEĞERLİ BİLGİLERİNİZDEN FAYDALANIYORUM.KENDİM DE YENİ BİR BLOG KURDUM.ARILARDA KIŞ ÖLÜMLERİ KONUSUNDA BİLGİSİ OLANIN YAZMASINI İSTEDİM AMA NE ARAYAN NE SORAN VAR.
ARALIK AYI ORTALARINDA KOVAN GİRİŞİNDE VE KOVAN ÖNÜNDE ÇOK SAYIDA ARI ÖLÜSÜ VARDI.(ARILARIMI KAPALI YERDE KIŞLATIYORUM).1 KÜREK SÜPÜRÜP DIŞARIYA BAHÇEYE BİR FİDANIN DİBİNE ATTIM.HAVA GÜNEŞLİ İDİ ARADAN 15-20 DAKİKA GEÇTİKTEN SONRA ARILARIN NERDEYSE YARISI HAREKETLENDİ VE TEK TEK UÇUP GİTTİLER.
BU KONUDA DÜŞÜNCENİZİ YAZARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.
SAYGILARIMLA.
TUNCAY HADİSE
BLOGUMUN İSMİ:GÖLBEZLİ ARICILIK

ali yener dedi ki...

kışın kovanlarınızın önündeki arı ölümlerinn bir nedenide havaların ani ısınıp soğumasıyla ilgili olabilirmi yani kışın güneşine aldanan arılar salkımı bozup anidende havanın soğumasıyla salkıma geçemeyen arıların ölümü olabilirmi saygılar