16 Ocak 2008

Nereden Bileceğiz?

Hepimiz duymuşuzdur TKV ifadesini...

TKV nedir?

Türkiye Kalkınma Vakfı
Devletle alakaları var mıdır yoksa sivil bir oluşum mudur bunu da öğrenemedim. Çok fazla ayrıntılı bilgi edinemedim. Araştırma yapmaya kalksanız, internet sitelerini gezerseniz alacağınız bilgiler çok kısıtlı...

TKV İnternet Sitesi



Ve bende oluşan ilk intibaları ise....




Gilles Ratia sitesi için tıklayınız.


Bir çok arı dostunun bahsettiği tecritli strafor kovanlar ilgili ne zaman konu geçse, bu fotoğraf hep aklıma gelir.

TKV yapımı bu tür kovanları kullanan arıcıların TKV ile olan iletişimlerinin nasıl olduğunu da hep merak ediyordum.

Nevşehir'den Sn. Hasan Gültekin'in bu kovanlarla çalıştığını öğrendik paylaşımlarımızdan.

Pozitif ve negatif yanlarını kendi deneyimlerinden faydalanarak aktardı.

Ancak bu konularda bilgi almak isteyen arıcıların özellikle internette TKV üretimi malzemeler hakkında bilgi alması gerçekten çok zor.

Bu kovanları uzun süredir kullanan Sn. Hasan Gültekin tarafından gönderilen genel arılık fotoğrafları içersinde çiftleştirme kutuları ilgimi çekmişti.

Kendisi bu çiftleştirme kutularının da TKV ürünü olduğundan bahsetmesi ilgimi daha da arttırdı.

Acaba kullanımı nasıl diye düşünürken ayrıntılı fotoğraflar gelmeye başladı.
Gerçekten tam çözebildiğimi söyleyemem. Sistemi çalışırken görmem lazım.

Kutunun ilk görüntüsü bu şekilde.

Bir çok çiftleştirme kutusuna benzer bir tasarım.


Hayda bu teneke parçası nereden çıktı şimdi?

İşte başlıyor bir sürü soru yumağı...

Üstten görünüş bu şekilde.

Burada biraz ayrıntılardan bahsedelim.

Çerçevesiz satılıyormuş bu kutular. Çerçeveden ziyade sadece üst çıta kullanılıyor. Bu anlamda bir sıkıntı var. Çünkü hazır kabarmış petekleri keserek bu çıtalara tutturmak zor.

Çerçevelerin üst çıtası olarak, standart çerçevelerin alt çıta boyutları yeterli oluyormuş.

Bu kutuda sadece 1 koloninin yaşaması mümkün.

Kek bölümü kışlama pozisyonunda iptal edilerek o bölgeye yapılan ilave ile kutu 6 çerçeveden 8 çerçeveli konuma geçirilebiliyor.

Çok fonksiyonlu metal altlıkta bulunan havalandırma delikleri sayesinde havalandırma rahatça sağlanabiliyor.

Ancak giriş deliği yüksekliği ile metal bölümü arasındaki yükseklik farkı da negatif bir durum olarak gözüküyor. Yani kutunun dip bölümünde yükseklik farkları mevcut.

Orta kısımda tamamen kabartılmış peteklerin ön bölümde kullanılmaları problem yaratabilir.

Bu kutularda alışageldiğimiz uçuş deliği ve uçuş bölümü yok.

Bu kutunun arkadan görünüşü.



Bu kutunun önden görünüşü.

Arılar kutunun altına doğru giriyorlarmış kutuya giriş yapmak için.

Alttan geliyorlar ve metal parçanın önünden kutuya çıkıyorlar.

Bu pozisyonda ana arı çiftleşmeye gidiyor ve dönüyor. Yumurtlamaya başladıktan sonra....


Metal bölme sürülerek ana arının bir daha dışarı çıkması önleniyor.

2 uzunca delikten işçi arılar çalışabiliyorlarmış.

İşte metal ızgaranın görüntüsü.

Arıların kutuya girişleri için yanlarda ve arka bölümde de geçiş yerleri mevcut. Dolayısı ile koloni 4 yöne birden çalışabiliyor.

Koloni nakledileceği zaman aynı metal ızgara ile giriş deliği kapatılabiliyormuş.

Şimdi ben anladım desem yalan söylemiş olurum. İlkbaharda ayrıntılı tekrar fotolar talep edeceğiz.

TKV'nin yapamadığı tanıtımı yapalım bakalım. Belki de almak isteyen arkadaşlar olursa bir referans olur.

Bir bilgi olarak bu kutular çerçevesiz olarak satılıyormuş.

Büyük kovanlar ile ilgili ayrıntıları önümüzdeki günlerde Sn. Hasan Gültekin'in katkılarıyla aktarmaya çalışacağız.

Bu yazımıza yapılan katkılar...

Hayyam dedi ki!

Ben bahsettiğiniz hem normasl kovanı hemde çiftleştirme kutusu nu kullanıyorum.Kovan hakkında söyleyeceklerim şu eğer kışın oluşacak nemi bertaraf edebilirseniz kullanışlı.Özellikle erken ilkbaharda arının hızlı gelişimi artı puan.En kötü yanı ise çıtalarının standarttan küçük olması.Çiftleştirme kutusuna gelince:kullanışlı değil alta doğru daralmasından dolayı çerçeveli çıta konulamıyor:dolayısyla arılar çıtlara ördükleri petekleri birbirine bağlıyorlar.Helede sizin gibi sürekli arı ile oynamak isteyen arıcılara hiç uygun değil :)TKV konusuda az karışık istersen özel olarak anlatırım sana

Ali Türk dedi ki!

Kutuyu eline bir alırsan anlarsın,o aşağıdaki ızğarayı kaydırmana göre delikler farlı oluyor.Kutuyu nakildede tekrar biraz daha itinmi arı hava alyor ama çıkamıyor.

Hüsamettin dedi ki!

Hey TKV sen nelere kadirsin.

Muhteşem Turunç dedi ki!

Biz bu türden kutuları KEDİ yuvası olarak kullanıyoruz nasıl siliyorlar bilemezsiniz.Temiz yaratıklar ne de olsa:)))))

Tüm katkı yapan arı dostlarına teşekkürler ediyoruz.

7 yorum:

Hayyam dedi ki...

Ben bahsettiğiniz hem normasl kovanı hemde çiftleştirme kutusu nu kullanıyorum.Kovan hakkında söyleyeceklerim şu eğer kışın oluşacak nemi bertaraf edebilirseniz kullanışlı.Özellikle erken ilkbaharda arının hızlı gelişimi artı puan.En kötü yanı ise çıtalarının standarttan küçük olması.Çiftleştirme kutusuna gelince:kullanışlı değil alta doğru daralmasından dolayı çerçeveli çıta konulamıyor:dolayısyla arılar çıtlara ördükleri petekleri birbirine bağlıyorlar.Helede sizin gibi sürekli arı ile oynamak isteyen arıcılara hiç uygun değil :)
TKV konusuda az karışık istersen özel olarak anlatırım sana

Ali Türk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hüsamettin dedi ki...

Hey TKV sen nelere kadirsin.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Biz bu türden kutuları KEDİ yuvası olarak kullanıyoruz nasıl siliyorlar bilemezsiniz.Temiz yaratıklar nee olsa:)))))

TUNCAY ERDEM dedi ki...

halil abi ben o kutudan gecen sene 2 tane aldim, hatta sitedeki braderin balkonda olanlarda ondandi. en buyuk sorun cita, cercevenin alt citasindan dahada ince cita kullanman gerek yoksa kapagi kapanmiyor. Saban abinin dedigi yapistirma olayini yasamadik. Bahsedilen iyi yanlarindan birtaneside yagmaya karsikorunakli olmasi, soyleki girisi yagmacilarin bulmasi bayagi zor bulunsabile korumasi kolay.Ayrica alttaki izgaralar sayesinde cok iyi havalandirma saglaniyor.

Mustafa Kemal dedi ki...

Selam halil Bey
Ben İzmir Torbalı dan M.Kemal Hoca (emekli öğretmen) Sitenizi ilgiyle izliyorum. Tekrara düşmeden kendinden birşeyler katabilen ender arıcılardansınız. Teşekkür eder devamını dilerim. O rüşet kovanın alt kısmının açılabilir yada ayarlanabilir olmasının değişik bir amacını da ben söyleyeyim istedim.
Bazı ana arı yetiştiricileri anayı yüsük olarak değilde canlandıktan canlı olarak cam önünde muayana ettikten sonra rustlere o açıklıktan veriyorlar.
Şöyleki; ruşeti ters çevirip o tenekeyi veya engeli açıyor içine ana arıyı atıyor üzerine bir maşrapa islatılmış arıyı döküyor. Ardından kaptıp ruşeti düzltiyor. Yani ana arı üstte kalıyor.
Benim kullnadığım ruşetlerde o bölüm olmadığından bu işlemi ters yapıyorum. Yani önce islatılmış arıyı döküyorum üzerine anayı atıp kapatıyorum. Tabi bu arada gecen zamanda bazı arılar ruşetten çıkmaya çalışınca sıkıntı yaşıyorum.
Selamlar
mimkemal@hotmail.com
www.mimkemal.blogspot.com

selman dedi ki...

slm sayın sıte dekı buyuk abilerim arıcıla kucuklukden beri hevesli oldugum için 2011 bu aylarında arıcıla başladım ufakdan busene arıyı az daha covaltıyorum oyuzden sizlerden yardım isdiyorum bu beyaz ufak strofer dediniz bölüm kutusunu nasıl nerden bula bilirım ben adana pozantı dan yazıyorum zilere bu yorumu yardim için şimdiden teşk ler herkeze ikinçi el yada yeni fiyatı ve nerden bula bilcemı söylermısınız sayın abilerim bana