3 Şubat 2008

Pazar Hikayeleri

İç Anadolu Bölgesinde kar az yağmasına rağmen düşük gece sıcaklıkları dolayısı ile kolay erimiyor.

Yerde bazı bölgelerde kar mevcut. Geçtiğimiz 1-2 gün gündüz sıcaklıklar pozitif değerleri görünce temizlik uçuşu yapan kolonilerden bazıları bir hayli ortalığı batırmışlar. İnşallah problemi çabuk atlatırlar.

Şefin kolonisi.

Bölme tahtasının dışından çerçevelerin altına ve birazda üstüne gelecek şekilde gazete ile örttük. Fistanları tekrar yerine koyduk.

Tüketim hızlanıyor. Bu da kadro durumu iyi olan bir koloniden görüntüler.

Bize sığınan 10 nolu koloniyi geçen hafta açıp kontrol bile edememiştim. Besleme kabında acaip çalışıyorlardı. Azalmış krem bala takviye poşette bir miktar daha vermiştim.

Diğer balı bir hayli tüketmişler poşette çalışmaya devam ediyorlardı. Zaten besleme kutusunda sadece bu koloni çalışıyor.

Yurtdışı örneklerinde gördüğümüz bir uygulamayı denemek için bu koloniyi belirledik. Poşetteki balı poşetten çıkartarak besleme kabına açık biçimde koyarak üzerine doldurduk.

Geçtiğimiz günlerde Beyazkovan forumda tartışılan konuyu deneyerek görmek açısından bize referans olacak gibi duruyor.

2 yorum:

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Halil abi ben bu toz seker olayini istemiyerek denedim. Söyle ki.. aklımca toz sekerini blendırdan gecirip kek yapmistim ve sonbharda arilara verince bi guzel balli taraflarini yediler ve kutuda buna benzer iyi kiyilmamis toz sekerler kaldi. Bende bekledim almadim bu sekerleri. Kıs gelip havalar soguyunca nemden dolayi sekerler islandi ve arilarda bunlari yemege basladi.Bakalim sen nasil bir tecrube yakaliyacaksin. Kovandaki nemi alma acisindanda iyi olabilir bence..

d.m.t dedi ki...

Şekeri vermişsiniz! Bende deneyeceğim; havalar ısınsın diye bekliyorum. Söylediğim üzere arıların su talebi konusunda çekincem var. Siz daha iyi bilirsiniz mutlaka ; denemeyi düşünenler için biraz bilgi aktaralım:

“Verilen toz şekeri arıların rahat tüketebilmesi için mümkün olduğunca ince taneli olması gerekiyor(iri taneli şekerleri tam tüketemeyip dışarıya atabiliyorlar).
Toz şekeri kuru olarak verebileceğimiz gibi; biraz ıslatıp ta verebiliyoruz.
Şekerin sulandırılması gerektiğinden arılar çok daha fazla tükürük salgılıyor ; bunun sonucu tükürüklerini takviye için su taşımak zorunda kalabiliyorlar.
Arılarda daha az telaş ve heyecan yarattığı için yağma tehlikesi düşük oluyor; ve elbette arıcının işgücünü azaltıyor.
Bir koloni sonbaharda 1 kilo şekeri bir haftada tüketebiliyor.
Kuru şekerden elde edilen bal; normal baldaki enzim kapsamının 2-3 katı daha fazla enzim içeriyor. Bu durum kuru şekerden bal elde edildiği zaman arılar üzerinde birtakım olumsuz etkilerin meydana geldiğini gösteriyor.”