2 Şubat 2008

Pratik Tel Geçirme Aparatı

Gelecek sezona genellikle yapılabilecek hazırlıkları bir çok değişik sebepten yapamıyoruz. Belki de her şey zamanında güzel oluyor.


Bir aparata rastladım ve sizlerle paylaşarak belki de geliştirebiliriz diye düşündüm.

Tel geçirilirken makaraların kullanılması gerçekten pratik gözüküyor. Çünkü tel geçirilirken bir hayli zahmet çekilmekte ve çerçevedeki tel sayısı artıp, tel boyutu uzadıkça hatalar artmakta ve burkulmalar olmaktadır. Burkulmalar telin mukavemetini düşürüyor ve olmadık zamanda koparak hasara yol açıyor.

Bu aparata bir eklenti olarak kullanılan telin büyük bir makaraya sarılarak bu aparatın baş tarafına uygun bir yerine sabitlenirse daha iyi olur diye düşünüyoruz.

Thanks to Marie for this photo.

Marie's Photo Gallery

Murat Çakır Dedi ki!

Bu aparatın bir benzerini burada bir arıcı arkadaşta gördüm. Kullanılışını da çekim yapma sözü aldım. İlk fırsatta çekip yayınlarım.Dediğin doğru makaranın takıldığı bir yer işi kolaylaştırır.Benim gördüğüm modelin bir özelliği daha vardı.Civatadan yapılmış basit bir işkence sistemi ile yanlardan çerçeve çıtaları üzerine baskı yapılıyor ve çıtalar içe doğru esniyor.Bu pozisyonda tel takılıp bağlandıktan sonra çıta serbest bırakılınca, yan çıtalar eski normal haline döndüğü için, tel çok gergin oluyor.Belki anlatılmakla anlışılmamıştır ama videosunu çekip yayınlayınca daha iyi anlaşılır.

1 yorum:

Murat Çakır dedi ki...

Bu aparatın bir benzerini burada bir arıcı arkadaşta gördüm. Kullanılışını da çekim yapma sözü aldım. İlk fırsatta çekip yayınlarım.

Dediğin doğru makaranın takıldığı bir yer işi kolaylaştırır.

Benim gördüğüm modelin bir özelliği daha vardı.

Civatadan yapılmış basit bir işkence sistemi ile yanlardan çerçeve çıtaları üzerine baskı yapılıyor ve çıtalar içe doğru esniyor.

Bu pozisyonda tel takılıp bağlandıktan sonra çıta serbest bırakılınca, yan çıtalar eski normal haline döndüğü için, tel çok gergin oluyor.

Belki anlatılmakla anlışılmamıştır ama videosunu çekip yayınlayınca daha iyi anlaşılır.