25 Mart 2008

Vadi Yolculuk Seminerleri

Haftasonu vadiye gidiş dönüşlerde ekip olarak yapılan sohbetleri zaman zaman haber arasında buralara da taşıyoruz.
Geçtiğimiz hafta konularından bir tanesi, ana arının erkeklerden aldığı spermi karıştırıyor mu yoksa sıradan mı kullanıyor idi.

Bu yazıyı yazdıktan sonra Rize'den Ahmet abi yine dedi ki;

"Halil bey gene birşeydedın benum kafamı karışturdun acap yanlişmi biliyorum diye düşünmeye başladım.Yumurtaya sperm karışması konusunu."
Bende dedim ki;
"Ahmet abi;Hele bildiğini deyiver de doğru mu değil mi , bilimsel açıklama yapacak birileri çıkar."

Ahmet abi dedi bildiğini;
"Benim bildiğim erkek spermleri ayrı bir kesede birikiyor ana arı yumurta ederken petek gözüne kiçini soktuğu zaman petek gözünün darolmasi neticesinde sperm kesesine baskı olması neticesinde yumurtaya ordan sperm bulaşıyor,göz genioldumu baskı olmadığından sperm bulaşmiyor ve erkek arı oluyor.Benim kulaktan dolma bildiğim bu"
Derken Yusuf abi devreye girdi;
" Selamlar Bizim tartıştığımız erkek arıların spermini kullanırken erkek arılardan aldığı spermi tek ( erkek arı bazında) tek mi kullanıyor veya karıştırarak karışık mı kullanıyor. Saygılarımla. "
Ve Yusuf abi aşağıdaki linki verdi bizlere...

Ahmet abi tıkla burayı ve bir oku hele...

Çok önceleri ana arının yumurtalarının döllü veya dölsüz olmasının petek gözü ile alakalı olduğuna dair bir yazı yazmıştım ama bilim çevrelerinden bunun alakası olmadığı söylenmişti.
En sonunda Ahmet abi iyice kızdı;
"Teşekkürler ,ne fark ettiki şimdide onu kafama takacağım ve her arıdan çerçeve çıkarınca içinde değişik arı varmı diye bakacağim.olurya ana arı çifleşirken hep aynı ırkla çifleşmiyorki.spermlerbirbirine karışarak tek cins olmazlar deyilmi?"
Ahmet abi ana arı ırka değil, yakışıklılığa bakar.

1 yorum:

ariciahmet dedi ki...

Cevaplarınız için sağolunda pek bişey anlamadım ama bu yazılar öğrenmeme ve araştırmama vesile olur.
Öğrenup da ne yapacaksun demayın, alemde kendumuzı arıcı diye tanittuk yenilerden soranlara birşey demek lazım.