20 Nisan 2008

Körük Yakıtı Stoklaması

Dün geceyarısı depoya indirdiğimiz fazla ilave ve kovanları bugün düzenlemeye gittik.
Ancak daha önceki günlerde keşfini yaptığımız operasyondan bahsedeceğiz.

Söğüt ağacının çürüğü, körük yakıtı olarak çok güzel duman veriyor. Arıları da rahatsız etmiyor.

Kısacası temiz duman için söğüt çürüğü çok güzel...

Arıların bulunduğu yerin karşısında keşfettiğimiz söğüt ağacından, hiç bir alet kullanmadan el ile koparılarak toplandı.

Ancak ağacın her bölümü uygun olmadığından sadece çürümüş bölümleri alındı.

Şimdilik 2 çuval hazırladım. Uygun büyüklükte doğradım üstelik...

Körük yakmaya niyetlenenlere duyurulur.

Bu kadar malzemeyle ben bile yakarım ne olacak ki!!!

1 yorum:

Fatih Rıfkı ARI dedi ki...

Merhaba, kolay gelsin körük yakmada söğüt çürüğü kullanmışsınız, deneyeceğim, söğüt ağacı bol bizde. Ben de çamlık tan topladığım kuru çam yapraklarını körükte yakıyorum. Hem kolay tutuşuyor hem de dumanı çok, denedinizmi? zararlımı? Benim bölgemde kurumuş inek tezeği kullanıyorlar, biraz kokulu olduğundan ben tercih etmiyorum.
İyi çalışmalar.