29 Mayıs 2008

Tripleks Kovanlar

Tripleks yani 3 katlı kovanların İç Anadolu bölgesinden görüntülerinin gelmesine az bir zaman kala, ilk görüntüler Trakya bölgesinden geldi.
Gelen mailin giriş kısmı belki de bu kovanların sahibi hakkında bilgiler verebilir sizlere.
Selamlar;
Uydurma kata karşı olduğunuzu biliyorum; ama ne yapalım? İmkân verdiler de biz mi kullanmadık. Asıl maharet kısıtlı imkanlarla bir şeyler yapabilmek!!!
Bende size kendi imalim kovanların resimlerini göndereyim. Dış görüntüleri güzel olmayabilir ama içleri standarda yakın.

Bu normal kovan ve 3. katı atılmış ve uydurma durumu bu kovanda mevcut değil.

İşte uydurma kat...

Bu kovanda mukavva kutuda duran koloni için acilen çakılmış ve geleceği düşündüğünden çift uçuş delikli yapılmış.

Şimdilik tek kapıdan çalışıyor ama...

Bu kovanda da 2 koloni barınıyormuş. Ellerinde saç kalmadığından kapak yapılamamış ve ambalaj naylonu ile idare ediyormuş.

Halbuki saçı uzundu...


Bu kovanımsı kutularda da küçük koloniler yaşıyormuş.

Şimdi dikkatimi çeken kayıt sisteminde kullanılan rakamlar tamam da harf karakterler ne anlama geliyor acaba?

Gerçekten iç ölçüleri tamam olduktan sonra hiç sorun yok ve çok başarılı duruyorlar. Mukavvadan daha iyidirler...

3 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Kovan numaralamayı numarataj yönetmeliğine uygun yapmak gerekiyormuş. Bence bu numaralama sistemi yönetmeliğe uygun. Konunun uzmanları yorum atarsa daha iyi olur kanatindeyim

muratakın dedi ki...

Sayın Halil Bilen:
Uygun ölçüde karton kutu bulabilse demiştim haklı çıktım.
Meslegimiz geregi biraz tenkit edelim. güneş ısısına karşı önlem almalı,delikler fareler girmesi kolay olsun diye uygun ölçüde yapılmış.
yinede fazlasıyla takdir ediyorum
hayretle karşılıyorum.
Çok kısa zamanda çok kovan yapmış demekki sabahtan akşama kadar arılarla uğraşıyor.
Önümüzdeki yıl arılar iki katına çıkacak daha değişik kovanlar göreceğiz.
Yinede kendisini tebrik ediyorum.

ARICILIK VE TARIM dedi ki...

Numaralama güzel olmuşda,konunun uzmanı kim onu anlamadım.

Sorunlara çözümlerde süper,sakim aynı ben.Kapak yoksa koy bir şey al sana kapak.Sonuçta kapakta kapatmak için,nasılsa kapanıyorya siz ona bakın.::))