15 Haziran 2008

Arıcılık ve Simetri

Simetri...
Bir çoğumuzun farkında olmadan tutulduğumuz bir tutku.
Her şey düzgün, sıralı ve aynı hizada olacak.
Bu durum arılık düzenlemelerimize bile yansıyor.

Kayıp olan analardan 2 tanesi bugün başka kutularda karşımıza çıktı.
Daha önce Bursa'ya Dayıma götürdüğümüz anaların alındığı kutulara memeleri vermiştik. Dolayısı ile bunları kontrol etmemiştik.

Bugün genel kontroller yapıldı.

Memelerin kesildiğini görmek ilk etapta "Hayırdır" dedirtiyor. Meme kesilmesinin en büyük sebebi, içeride ana faaliyetinin olmasıdır. Yalancı ana faaliyeti hızlandı ise, bu durumda da memeyi kesebilir.
Ama en güzel sonuç, bugünkü gibi ana olması ve üstelik yumurtlamış olması..

Feda olsun meme size...

Ancak bu durum simetri olsun diye yanyana dizilen kutulardan kaynaklanıyor. Uygun şekilde arılığa dağıtılsa bu durumlar yaşanmayabilir.

Ayrıca meme olan bir kutuya aşırı arı silkelenmesi de memenin kesilme sebeplerindendir.

Aslında bu konuyu derleyip toparlamak lazım güzelce...

Devamlılık...

Bugün tüm kutular hemen hemen aynı zamanda çıkacak memelerde donatıldı.

Ancak memeler kutuya girdiğinde, hemen yeni meme üretimi yapmak gerekiyor.

Dün akşam yaptığımız transferler işi bitirmişler.


Ne kadar ayıp.. Bırakın memeleri..

Anasını kontrollerde bayılttığım koloni memeleri basmıştı.

Bu koloniden 3 tane daha koloni böldüm. Kendi memeleri ile sürünsünler biraz...

Ana koloniyi de oğul işlemine tabi tuttum. Yalnız olunca olayı resimleyemedim.

Kısaca anlatayım...

Diğer memeli çerçeveleri 3'er çerçeve arılıkta boş olan yerlere böldüm. Yanlarına ekstradan 1 çerçeve arı silkeledim. Bugün hepsinin meme sayısını 2'ye düşürdüm. Onların işi bitti.

Gelelim ana koloniye...

Hazır ana var nasılsa.. Ana kafese ve üstelik kek bölümünün büyük bir bölümü açık...

Kovanın önüne büyük bir bez parçası serilip, tüm çerçeveler kovanın önüne silkeleniyor ve memeler temizlenip kovana çerçeveler konuluyor.

Oğul gibi kovana giriş başlıyor.

İş bitimi ver anayı tamamdır.

Anayı dün vermiştim bugün çıkarmışlar. Hiç kurcalamadan kafesi alıp, kapattım.

Bazen bal geldiğini nasıl anlarız soruları ile karşılaşıyoruz.

İşte bal geldiği bu görüntü ile anlaşılır.

Çerçevelere üstten bakıldığında bu şekilde beyazlık balın geldiğine işarettir.

Yeni kabartılmış çerçevelere balı stoklayınca görsel olarak çok güzel duruyor.

2 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Halil bey, yaptığınız uygulamaları bizlere yansıtırken, tam bir ders niteliği taşıyan ince noktaları atlamadan aktardığınız için sizlere teşekkür ediyorum arıcılar adına.Arıcılık literatürüne uygulanarak tecrübe edilmiş bilgi birikiminizi sürekli olarak paylaşmanız dolayısı ile iyiki varsınız diyorum.Böyle bir bilgi kaynağını bulabilmekte bizim için büyük bir şans.
Umarım karşılıksız paylaşımınız size bereket olarak geri döner.
iyi çalışmalar, saygılar...

HB dedi ki...

Uğur abi;

Şimdi megaloman olmasında insan ne yapsın. Bu kadar ne yapıyoruz Allah aşkına...

Bir çok arkadaşımız bu paylaşımlarda bulunuyor zaten. Bizde nacizane yazıp, çiziyoruz.