29 Haziran 2008

Bursa/Karacabey Pazar...

Güzel bir Pazar sabahı planladığımız bölge gezisine ilk olarak Karacabey Boğazköy ile başladık.

Boğazköy'de nektar akımı azalmış olacak ki, uçuşlar sabah iyice az idi.

Öğleden sonra dönüşte kontrollerini yaptığımızda durum, buradan çıkmayı gerektiriyordu.Daha sonra diğer arıların bulunduğu Kurşunlu bölgesine hareket ettik. Burasının rakımı çok daha yüksek olduğundan burada durumlar daha iyi idi.


Şimdi bu ıhlamur ormanlarını Yusuf abi görürse hemen ekibi toplar ve arılar doğru Ihlamur'a...


Dayımın arıları ile birlikte arıları bulunan ekip, bugün bal sağımını gerçekleştirdi.

Tabi ki bu plansız kontroller iyi oluyor.

Dayımdan geçer not aldılar ki notu pek kıttır.

Şubat ayından bu yana yapılan tüm çalışmaların karşılığı olarak, dinlendirme kabına süzülen bal damlacıkları...

Ekipte bulunan ve "Acemi arıcıyım ben" diyen Mehmet abi'ye ne olduysa ve kimden bulaştıysa geçtiğimiz gece sabaha karşı 05:00'da blog kurmuş.

Paşalı Arıcı Mehmet'in blogu için Tıklayınız.

Resimleri dayımın blogtan aldığını anlatınca, dayımda Msn'den resim paylaşma dersini veriyor...

"Şimdi ben seni eklerim ve sende kabul et... Resimleri ben atarım sen alırsın.."

Ben ise sadece seyrediyorum bu durumda .. Zaten hiç anlamadığım konular.

Kimisi bal hasat ediyor, kimisi resim paylaşıyor.

Arıcı mısınız yoksa magazinci mi ?

Yukarı bölümdeki arılarda durumlar daha iyi...


Bal süzme ekibi kalabalık...

Çay keyfi...

O kadar yüksek meyilli çıkışı var ki arıların bulunduğu yerin, bizim araba bile zorlandı.

Arka planda deniz görüntüsü ise insanların seçimlerini sorgulamasına yol açıyor.

Günlerden Pazar olunca sahilde bir sürü insan ve bizler dağda arı başında..

O kadar sıcak ve kestanede çalışan arının sokması sonrası verdiği acı...

Deniz mi, Arı mı?

Önce Arı, işler bitince Deniz...

Olaya kendimizi bu şekilde inandırdık mı olur...

Kurşunlu Limanı...

Hava sisli olduğundan gözükmüyor ama açıkta İmralı adası...


Öğleden sonra aşağıdaki arılarında kontrollerini yaptıktan sonra, arıların getirileceği yeni yerin temizlikleri için Umuteli Köyüne uğradık.

Bölgede ayçiçeği açmaya başlamış.

Merada ayçiçeği yanında Mor dikende açmış durumda.

Üstelik çok yoğun olarak...

Arılarda ziyarete başlamışlar.


Akşamüstü ise çiftliğe akşam yemeği için gittiğimizde biraz dolaştık ve karpuzların büyüdüğünü gördük.

Şeftaliyi kendim için yememiştim ama yakında karpuzları direk kendim yiyeceğim.

Hiç yorum yok: