5 Ağustos 2008

Balları Koyacak Yer Bulduk ve Hasat Bitti...

Elimizde boş teneke kalmayınca, dinlendirme kabında balları bıraktık bir gece önce...


Sabah ilk işimiz tenekeleri almak üzere yolumuzun üzerinde bulunan teneke imalathanesine uğradık.

Bayezit teneke imalathanesi...

Bölge peynircilik yönünden de aktif olduğundan özellikle peynir tenekesi üzerine çalışıyorlar.

O kadar kolay imal ediliyor ki hayret içinde seyrediyoruz...

Egehan ise, bugün devam edilecek bal hasadını düşünüyor...

Kapak ve diplerin takıldığı makine...

Anında kıvırıyor...

O kadar bal konulduktan sonra nasıl dayanıyor çok ilginç.

Arka planda peynir tenekeleri...

Kapakların büyük veya küçük delikli olmasına siz karar veriyorsunuz...

Her 2 opsiyonda mevcut.

Derken hasada devam ediyoruz.

Dayım artık işin sonunu görünce, attı üzerindekileri...


Haydaaaaa....

Bir sürü malzeme oluyor olayın finalinde...

Çadırı topluyoruz nihayet.

Ben kurmadım ama toplamak nasip oldu işte...


Egehan Diyor ki:

"En iyi çadırı ben kurarım."

Ben izine gelmeden çadırı kurduklarından; kıstas hasat boyunca çadırın problem çıkarmaması olduğundan, zafer kazanmış bir arıcı edası da yok değil...

Ayrıca bu bal hasadını, Egehan'ın "bal hasadı yetki belgesini" aldığı yıl olarak kayda alıyoruz...

1 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Hadi geçmiş olsun,sizleri gördükçe Pınarhisardaki halim geldi aklıma.

İnşallah her sene böyle bal alırken gına gelir tüm arıcılara.

Egehan sana ne desem bilmemki,sen git bir mercimek çorbası iç bol limonlu.

Gelecegin arıcılarındansın ilerde senden çok şeyler bekliyorum,Ülkemiz adına. Hoşça kalın.