19 Ağustos 2008

Bitmeyen Rüya

Şubat ayı başlarında bu sezona start verdiğimizde görmek istediğimiz hep bal hasadı günlerini yaşamaktı.
Ancak bu kadar da değil.
Bal süzme rüyasından uyanmak istiyorum artık.

Dün öğle üzeri dayımın Uluabat gölü kenarına götürdüğü arılarını genel bir kontrole gittik.

Yol üzerinde bu bölgede görmeye çok alışkın olduğumuz görüntülerle karşılaştık.

Salça fabrikalarının yoğun olarak konuşlandığı bölgemizde yavaş yavaş domates hasadı zamanı da gelmiş ve olgunlaşmış domatesler "Rampa" denilen yerlerde fabrikalarca alınıyor.


Yine en büyük merakımız geçtiğimiz yıl yetiştirilen Muğlalara bakmaktı.

Bulmak çok kolay oldu. İlavede bir güzel yumurtluyor.

Ensedeki boyası da çıkmamış. Alt tarafı maşınga boyası...

Diğer arılarda da bal gelişi var ama Muğla yine gerekeni yapmış...

Genel olarak bugünlerde ana arılar esmer peteklere yumurta atma eğilimi gösterselerde Muğla ilavede beyaz peteklere de yumurtlamaya başlamış.

Ben artık bunların ömrü doldu desem de dayıma göre daha yeni başlamışlar.

Durduk yere ne oluyorsa...



Tüm kolonileri kontrol edince böyle çok özel notlarda görülüyor.

İlginç olan ise tüm analara genç yazılmış olması...

"Genç ana 2006"


Akşam üzeri tüm kontroller bitince, dayım artık arıcılığa soyunman gerek dedi.

Biz de arıcılığa soyunduk.

Göl boyundaki çiçek çeşitliliği arıların bugünlerde arayıpta bulamayacağı özellikte.

Yusuf abi gölde yer hazır. Ama çok bal yaparlarsa ki yapıyorlar, süzmek sorun olur.

En iyisi siz arıları beslemeye başlayın...

Burada besleme göl kenarında otomatik oluyor...

Ah be İç Anadolu işin çok zor çok.

İlhan ve Mehmet arkadaşımızın da arıları aynı yerde olunca genel bir kontrol ettik ve her şey yolunda...

Ballar henüz musluklardan akmıyor.

Ya gerçekten artık uyanmak istiyorum bu rüyadan.

Dayımın Ada bahçelerinde bulunan ve hiç gezgine çıkartılmayan zayıf arıları burada bulunuyor yaz aylarında...

Ancak zayıflar ya (nasıl zayıflarsa) biraz bal yapmışlar.

Bunları da süzmezsek ayıp olur düşüncesiyle işe giriştik.

Körük yandı mı gerisi kolay...


Bunlar çok zayıfmış gerçekten. Al al bitmiyor.


Egehan, dayım ve ben

1 ilave bal yapabilmişler. Bizde aldık artık ne yapalım.

Egehan'da bu yıl iyice hasada daldı.

Yakında bal hasadı konusunda atıp tutmaya başlarsa hiç şaşırmamak gerekir.

Ah bir de aman beeee... Ne yapacağız bu kadar balı demese...


Bende terlemişim zaten. Her şey yolunda giderken bir koloni bugünlük bu kadar yetti dedi ve kavaklıkta bir hayli idman yaptık.

Terli gömleğe de ne yapışıyorlar ama...


Balları ilavelerle eve getirdik ve yine evde kolay bir süzüm yaptık.



Murat Akın hocam bu sefer daha iyi görüntü yakalamaya çalıştık ama magazin işi bal ile uğraşırken zor oluyor.

Yarın kalan 7-8 koloniyi de bir hırpalayıp, bu yıl ki bal hasadını tamamlayacağız diyemiyorum.

Çünkü içimden bir ses bayramda göl kenarındakilere bir idman var diyor...

Biz süzüyoruz onlar dolduruyor. Bakalım kim pes edecek.

5 yorum:

Enver Öner dedi ki...

Hazır rüyadan uyanmadan daha süzülecek ballarımız var.

mahmudiyearicilik dedi ki...

görüntüler çok güzel kolay gelsin.

cerkez dedi ki...

abi 2009 4.durak sizin orası nakil problem değil bir gecede ineriz !
ekibi cağırsaydın abi mangal var diye cuma akşamından gelir pazara hallederdik

muratakın dedi ki...

Ne yapalım her gördüğümüz resimden eğitim açısından bir şey çıkarıyoruz, meslek alışkanlığı
Saygılar.

Gürbüzarıcılık dedi ki...

Halil şerbet vere bilmek için arıları taşımaya başladık.
On çuvalda şeker aldık hazırlıklar tamamlanmak üzere. Emekli olursak dayının arılık yakınlarına bizde arı getiririz. Bakıyorum baş rolde sen varsın. Zannediyorum ki sen arılık yerini şimdiden tescilledin.
Hayırlı olsun arılık yerin.