4 Kasım 2008

Amatör Ana Arı Yetiştiriciliği

Nevşehir'li arıcılardan Sn. Hasan Gültekin'e ait balmumu eritme fotoğraflarını yayınlamıştık.
Ancak ana yetiştirme ile ilgili fotoğraflar da gelmesine rağmen yayınlama fırsatı bulamamıştık.


Hasan ağabey, gezginci bir arıcı...

Kovanları strafor TKV kovanlarından ve kendisinin çok memnun olduğunu sohbetlerimizden biliyoruz.

Koloni sayısı çok olunca, ana arı yetiştirmekte zorunlu hale geliyor.

Bunun içinde yeni aparatları edinmek veya yapmak gerekiyor.

Mumdan ana arı memesi yapmak üzere hazırlanmış 6 uçlu bir aparat...



Hazırlanmış ana arı memeleri...

Metal larva transfer aparatı...


Kabul edilmiş ana arı memelerinin bulunduğu çerçeve ile resim vermek artık hepimizde görülebilecek bir durum oldu.

Çünkü bir çoğumuz ana arı yetiştirme çabası içerisindeyiz.



Ana arı memelerinin kabul edilmesi için verilen güçlü bir koloni...

Strafor kovanlar konusunda bu yıl bizimde deneme şansımız oluyor.

Gelişmeleri tabi ki paylaşacağız.

Ve çiftleştirme kutuları...

Paylaşımı için Sn. Hasan Gültekin'e teşekkürler ediyoruz.

5 yorum:

Onur ZEYREK dedi ki...

Tutan ana gözlerinden sol üstten 2.ye hasta oldum(üstünde arı olan arıda biliiyor anaarının hasını)acaba onun gercek büyklğmü yoksa arılar fazla mummu örmüş??

ariciahmet dedi ki...

Halil bey iyi günler
Geçen yıl larva transferiyle ilgili yazıları defalarca okudum fılmleri seyrettim yazın uygulamaya kalktım malesef başarı 30 a 4 ve 30 a 2 oldu anlıyacağınız başaramadım bu işi yaparken bıryerde hata yapıyorum ama anlıyamadım .

HB dedi ki...

Ahmet abi,

İnşallah bu larvaları verdiğin kovanda başka larva veya yumurta yoktur.

.........foris mouratidis......... dedi ki...

Mr Halibilen dear neighbor it is an honnor that you put my blog to your favorites,me a begginer beekeeper and a movice bloger.
I saw a lot of Turkish bloger visit me from your blog,so its an opportunity to greet all our colleagues.
Thanks again.

HB dedi ki...

Go on sharing...

We watch your blogs too...