14 Aralık 2008

Bu Resimleri Kaçırmışım.

Bayramda dayımın bilgisayarında arşivi biraz kurcalayınca daha önce görmediğim resimlerle karşılaştım. Bu resimleri genelde yaz tatilinde büyükbabası ile çiftlikte takılan Egehan çekmiş ve haftasonları gitmeme rağmen görememişim.

Bu olaydan hep bahsedip durdular. Furkan hiç korkmuyor diye.

Ancak olayın fotoğrafları olduğunu bilmiyordum.

Furkan dayımın çiftliğinin bir bölümünde bu yıl karpuz eken Hüseyin Bey'in oğlu.

Ancak çiftliğe geldiğinde arkadaşını hemen bulmuş.

Dayım nereye o oraya.

Arılarla o kadar haşır neşir oluyormuş ki inanılmaz diyorlar.

Gerçi dayımı örnek alıyorsa bu normal.

Buldukları küçük bir oğul için hazırlık yapıyorlar ve bir de yapılanı anlattırıyormuş.

Meraklı çocuklardan...

Neden öyle yaptın? diye başladığı zaman yandınız.

Bu olay ilk iğneye kadar böyle sürer gider.

Egehan'ın ada bahçesindeki kavak maceraları...

Kuruyan fidanlar kökleniyor.


Gerektiğinde kesiliyor.

15 günde bir ise sulama faaliyeti.


Ayrıca budama işleri...


Kaçırdığım patates hasat görüntüleri.

Kardelen için bir oyun haline gelmiş.

Kendi ihtiyaçlarını yetiştirmenin dayıma verdiği hazzı zaman zaman anlattığında dinliyoruz.

Ancak her sonbaharda artık bu yıl son ve artık hiç bir şey ekilmeyecek masalını da dinlemek güzel oluyor.

Sonunu bildiğimiz masalı dinlemek çok hoş.

Bahar geldiğinde yine aynı hikaye. Tekrar ekilmiş her çeşitten bol bol.

Egehan ve Kardelen erik hasadında.


Birazda çocuklarla birlikte bu hasatları yapmanın verdiği haz, üretme hırsı veriyor olabilir.

Zamanı geçse de kavun mükemmel bir ürün.


Bu da Egehan'ın fotoğrafçılık başarısı.

Çekildiği yer pek uygun olmasa da çok başarılı bir çekim olmuş.

Gelelim biraz da arıcılık olaylarına...

Bayramda 1 arıcılık kitabı ile tüm Uludağ Arıcılık Dergisi sayılarını okuma fırsatı buldum.

Bir önceki yayında belirttiğim gibi Uludağ Dergisinin Şubat 2008 sayısında Arıcılık Terimleri Sözlüğü çalışması dikkatimizi çekti.

İlk olarak Arı Kolonisi / Arı Ailesi olayını belirtmiştik.

Şimdi ise;

  • Balarısı / Bal Arısı
  • Larva / Kurtçuk
  • Nektar / Balözü
  • Ruşet Kovan / Küçük kovan
  • Strafor / Köpük

Aslında daha bir kaç örnek var ama en dikkat çekenleri bunlar.

Peki, bayramda kitapları ve dergileri okuduk ve sonuçta ne oldu?

Okumak ve anlamak lazım ...

3 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Ne güzeldir bizim ATA sözlerimiz!!!
"ÇOK GEZENMİ BİLİR ÇOK YAŞAYANMI"?
Şu son sayıyı bende merak ettim doğrusu, inşallah postada geçikmez...

UĞUR KIRAN dedi ki...

Üstadım yazdan kalma görüntüler içimizi ısıttı,çocukların büyükler sayesinde doğayı sevmeleri ve bazı şeyleri ister istemez öğrenmeleri hayata daha iyi hazırlanmaları konusunda temel oluşturacaktır.

d.m.t dedi ki...

Nasıl oluyor da bu arılar sokmuyor anlamadım gitti?
Dayınız arılara çok güveniyor ki; ufaklığı bile korumasız arıların yanına getirmiş! Aferim mi desem? Yoksa tedbirsizlik mi desem; karar veremedim. Ben değil başkasının çocuğunu; kendim bile maskesiz yanaşamam…