24 Aralık 2008

Eskişehir Eğitimin Başkenti

Eğitimle bir çoğumuz gerek kendimiz, gerek aile efradımız için ilgileniyoruz.
Eskişehir ili ise eğitim açısından çok üst düzeyde.
Bunu yıllardır çocuklarımızın ve yakınlarımızın eğitiminde takip edebiliyoruz.
2 üniversite ile yoğun bir yükseköğretim potansiyeli de şehre ayrı bir hava katıyor.
Hatta eğitim seviyesinin yüksekliği sebebiyle bireysel planlamalarımızdan vazgeçerek, çocuklarımızı düşünmek zorunda kalıyoruz.

Bu durum arıcılık alanında da kendisini gösteriyor.

Arıcılık potansiyelinin azlığı ile arıcılık eğitiminin fazlalığı çok orantısız.

Geçtiğimiz günlerde yapılan kursun ardından, bu hafta başlayan kursa talep yine çok yüksek.

Ayrıca bu kursiyer sayısı kadar kişi daha sırada bekliyor.

Bizlerde Yusuf ve Birol abi ile birlikte ekip olarak, açılan kurslardaki tanıdığımız arkadaşlarımızı ve Bahri hocamızı ziyaret etmek üzere dün akşam devam eden kursu izledik.

Anlaşılan o ki eğitim şart.

4 yorum:

muratakın dedi ki...

Bu arıcılık kursları yeterli değil bu birinci basamaktan sonra ikinci basamak hatta üçüncü basamak kurslar verilip arıcılığın daha üst düzeye çıkarılması ve gelişmesi sağlanmalı.
Diye düşünüyorum.

melisettas dedi ki...

happy new year 2009

chaniabee !!!! dedi ki...

many good wishes and a Happy New Year my friend!

adali54 dedi ki...

Aslında Eskişehir Arıcılarının çok problemi var. Bu problemleri de yavaş ama emin adımlarla çözme gayreti içerisinde çalışmalarımıza devam ediyoruz. İlk Etapta yapılması gereken şey Arıcılarımızın konaklama sorunları ile ilgili problemleri halledilmeli, daha sonra ise İlimiz içerisine dışarıdan gelen arıcıların konaklama işi çözülmeli. Bu konuda öncelikle Eskişehir'imizin arıcılarının ve Arı Yetiştiricileri Birlik Başkanlığının Tarım İl Müdürlüğü ile koordineli çalışarak üstesinden gelinebileceğini düşünüyorum. Eğitim konusunda da bazı konularda haklı olabilirsiniz. Bu Kursların devamında tekamül kursları da açılabilmeli