31 Ocak 2009

Böyle Çok Güzelmiş...

Yusuf abinin geçmiş yıldan kalma çerçeveleri ve Birol abinin yeni yaptırdığı çerçeveler derken çakım işlemlerinde artık profesyonel düzeyde çalışırken, gelecek yıla dair gerekecek çerçeve hesaplarına göre çerçeve edinmem gerekti.
Benim bu konularda imdadıma Metin arkadaşımız yetişiyor.
Metin kesiver 250 tane...

Bu sabah gidip, aldım kesilmiş halde.

Diğer ekipte sabahın köründe Yusuf abinin 1500 adet yeni çerçeve kesimlerine başlamışlar.

Kesilme işlemi bitene kadar ben de çerçevelerimle birlikte gelerek çerçeve çakım merkezinde buluştuk.

Tam çıta yanlarını delme işlemine başlamıştık ki misafirlerimiz gelmeye başladı.

Kütahya'dan Sn. Mehmet Emin Aksakal, kayınpederi ve bacanağı ile birlikte geldiler.

Bacanağı ile birlikte çalıştığımızdan beni orada gördüğünde şaşırması ilginç bir enstantane idi.

Klasik abi ne işin var burada sendromu oldu.

Sohbetin odak noktası yine arı...

Misafirlerimizin ilk bölümünü uğurladıktan sonra Bozüyük'ten Sn. Saadettin Engin ve bizim çerçeveleri kesen arkadaşımız Sn. Metin İlme geldiler.

Saadettin abinin bir çok amaca yönelik planladığı ve prototipini yaptığı polenli kovan altlığı incelendi.

Polen almak ve gerektiğinde beslemek üzerine planlandığından gezginci arıcılık için uygun olmayan bir opsiyona dönüşmüş.

Derken Yusuf abinin söylenmelerini zevkle izliyoruz...

Geçtiğimiz günlerde çerçeveleri gönyeye getirmek için kullandığımız takozları kırık çerçevelerin içine atmıştım ki Birol abi de çuvala doldurunca dinle hacıyı...

Ön planda ise kurumaya terkedilmiş çerçeve üstleri...

Yarın benim kalanlar öğlene kadar biter ve Yusuf abinin yeni kesilmişlerine başlayacağız.

Ama sabah bir ara arıları da kolaçan etmeli ki meze olayları ne alemde görelim.

1 yorum:

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

Gelenler hep milli seyirci versenize ellerine birer çekiç çerçeve çakmaya yardım etsinler.
fazla çekiciniz yoksa gönderelim.

Başkalarını çaktıklarını Yusuf pek beğenmez ama yinede iş biter.

olmazsa kapıya "işi olmayan giremez" yazın veya "sizin boş saatiniz bizim iş saatimiz" yazın
Bahar geliyor dahada sıkışacaksınız tel var petek var, koşmaklada yetişemeyeceksiniz.