18 Ocak 2009

Yumurta Kanala Girdi... Folluk Nerede?

Özellikle tavuklarda gözlemlenen folluk arama davranışı, bugünlerde yakın çevremizdeki arıcılarda da görünüyor.
Kış günlerinin arıcılık faaliyetlerine ara verildiği bir dönemde, gelecek yılın hazırlıkları yapılması kadar doğal bir şey olamaz tabi ki.
Ancak işletme doygunluğuna bir an önce ulaşma azmi, zamanı maksimum verimli kullanmayı gerektiriyor.
Bugün aldığım duyumlara göre yapılan çalışmalara sadece bir merhaba demek için uğradım.
Ancak boşta kalan bir çekiç arama çabalarını görünce kayışı attırıverdim.
Çünkü planlamalardan haberimiz olmayınca, diğer önceliklerimizi devreye sokuyoruz ki zaten kalan süre ile, yapılacak işi karşılaştırıyorum ve hiç uyumazlarsa bu işler yetişir.
100 ilave, 100 ruşet, 2500 çerçeve, 35 polenli diplik üfffff....
Hayatta bitmez....
İtina ile gaz verilir.

Ancak çalışmaların yapıldığı Yusuf abinin depoya girdiğimde teknolojiyi yakaladıklarını görünce, vay vay vay demek artık bize düştü.

Yusuf abinin depoda kompresör sistemi de döşeli olduğundan seri iş çıkarma potansiyeli yakalanmış.

Standardizasyon en büyük problemimiz ve bizler gördüğümüz püf noktalar ile bazı zorlukları aşabiliriz.

Burada yapılan işlem, tutkallanarak çakılmış çerçevelerin bir ilavede sıkıştırılması için boşluk alana bir kaç parça takozun çakılmasıdır.

Bu sıkıştırılma sonrası çerçeveler hepsi aynı hizada kuruyorlar ve çarpıklıkları gideriliyor.

Tutkal için uçlu bir tutkal aparatı kullanılıyor. Bu durumda bulaşma ve dökülme de olmuyor.

Sağlam olması açısından yan bölümden çivi çakılması gerekiyor.

Şöyle bir bahçeye göz atayım da kutular ne alemde dedim ki ahanda kutular yok.

Kutuları karşı duvara üstüste yığmış Yusuf abi.

Sebep?

Ben de bilmiyorum.

Daha kuytu olduğundan ve sıvı beslemeye geçildiğinden olduğunu tahmin ediyorum.

İş çok olmasına rağmen işlerinden alıkoymak için ne gerekiyorsa yaparak bugünkü misyonumu tamamladım. Ancak işler yetişmesi gerekiyorsa da tulumu çekme basiretini de gösteririz.

Çünkü yapılacak ruşetler boş kalacak değil ya depoda...

4 yorum:

Onur ZEYREK dedi ki...

Kutuların eski yerinde yalnız başına bırakılan sarı kutu söndümü yoksa sönmesi içinmi orada bırakıldı???

Hayyam dedi ki...

Arıcılık nedir nasıldır kolaymıdır zormudur,acaba ben yapabilirmiyim diye soranlara bir soru ile karşılık veriyorum;sabırlımısın?
2500 çıtanın2 yanına 5000 kere tutkal sürmek? sabırlı olmanın yapacağı işmi?

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

Preparations for the spring!
Good crops!

Gürbüzarıcılık dedi ki...

Selamlar
Bir çıtaya 4 tutkal sürmek ve10 çivi çakmak gerekiyor. Unutmayın biz ekip çalışması yapıyoruz. Çıta çakımı için ( Yusuf ) 250 adet, ısınmak için ( Birol + Halil ) 1.200 adet ve terlemek için ( Yusuf + Gürbüz) 3.000 adet çıta çakılacak. Her işin bir kolayı var. Şurasında 300 ilave, 105 polenli atlık, 35 kovan kapağı ve 100 adet 5 çıtalı ruşet kovan yapılacak. Tek eksiğimiz.
Hayyam uzakta kalıyor, çalışmaya katılamıyor.
Saygılarımla.