14 Mayıs 2009

Bir Taraftan Bal Akışı, Diğer Taraftan Yağmur

Sabah saatlerinde tüm kolonilerin kontrolleri ile yapılması gereken işleri yapmaya başladık.

Ballıbaba bulaşıklığı dikkat çekici biçimde artıyor.

Aynı zamanda söğütten polen akışı devam ediyor.

Kontrollerde çiftleştirme kutularına başladığımızda yumurtlayan anaları boyamak gerekiyor.

Anayı aldık ve yağmur bir bastırdı ki. Ana elimde diğer taraftan cep çalıyor Yusuf abi hava durumunu soruyor.

Arabaya zor attık kendimizi.

Ana da elimizde kaldı.

Boyadım bende.

Avucumda tutuyorum ama yağmurun dineceği yok.

Saldım bende araba içine. Nereye gidecek ki?


Ana arının nasıl duygular yaşadığını bilmiyoruz ama camın dışında yağmur taneleri ve arkasında flu biçimde kovanlar ve çiftleştirme kutuları.

Yağmur geçti ve verdik yerine.

Mesai sonrası Yusuf abi geldi.

Bana kılavuz petek ve tel getirmiş ki bu hafta hepsini bitirdim.

Stok tamamlandı.

Ancak 2 saat kadar bir sürede o kadar çok çalıştık ki.

Günboyu bu kadar yorulmadım ama.

Bir sürü koloni katlandı, bazıları bölündü ruşetlerle diğer arılığa götürüldü.

Tıkır tıkır bir sürü işi hallediverdik ama çok yorulduğunu sonradan hissediyor insan.

Hiç yorum yok: