18 Haziran 2009

Kul Sıkışmayınca

Bala çalışan kolonileri katladıktan sonra envanterdeki ilave sayısı bitmişti.
Çerçeve yine aynı şekilde.
Kul sıkışıyor gibi idi ama hızır yetişti.
Dün gece arılığa toplam 6 adet polenlikli ilaveli kovan bırakılmış ki toplam 120 çerçeve de bonusu.

Boyasız ve kulpsuz olduklarından Yusuf abi ihtarı vermeden hemen tedbir almalıyız.

Ekip gelmeden hemen kulp işini ben hallettim.

Girişler bu şekilde ve uçuş tahtası ile kapatma işlemi yapılıyor nakillerde.
Polen ızgarası metal olanlardan.


Yusuf abi de bizim arılıktaki kolonileri yine matematiksel işleme tabi tutuyor.

ODTÜ mezunu olduğundan matematiğim iyidir zaten diyor ve habire bölüyor.

Yaptığı 5 çerçevelik ruşetler dolmak üzere.


Ekip yavaş yavaş boyama işlerine ısınırken bala çalışan kolonileri üstten kontrole başladık.

Bal akışı haftasonuna nazaran hafiflemiş ki beyazlamalar artık sararmaya ve ballar sırlanmaya başlamış.

2'nci ilavede 6-7 çerçeve ballı ve diğerleri kabarıyor pozisyonda.

Planlı bal hasadımız 27 Haziran 2009 Cumartesi gözüküyor.

Ertesi gün ise ekibe katılmak üzere dağa çıkılacak.


Ahmet abi yeni öğrencilere asistanlık yapıyor.

Boyamada Silikonlu Dış Cephe Boyası kullanılıyor.

İlk katı biraz daha sulu olarak sürüyoruz ve kuruduktan sonra koyu 2'nci kat ile sonlandırılacak.



Yusuf abi boyama işlerine gözlemcilik görevini yaparken sohbet arıcılık ve havadan sudan konular...


İlk kat boyama bitirildi ve 2'nci kat boyaları atmak artık kolay.
Haftasonu sisteme sokmalıyız ki dağda polene çalışacak koloni sayısını yükseltmeliyiz.
22 koloni ile dağa çıkılacak ve 16 adedi polenlikli olacak.
Tavşanak, Laden gülü denilen bitki yavaş yavaş polenini vermeye başlamış dağda.
İnanılmaz güzel bir poleni var ve ilginç bir gözlemim daha tertemiz toplanıyor olması.


4 yorum:

AHMET GÜLEN dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
UĞUR KIRAN dedi ki...

Halil üstadım sanırım sende kovan sayısı olarak belki kendi tahminlerininde çok çok üstünde bir sayıya ulaştın.
Sizlerin en iyi avantajı ekip olmanız ve yapacağınız işlerde birbirinizi tamamlayıcı kararlar alabilmeniz.
Allah birlikteliğinizi bozmasın.
iyi çalışmalar.

AHMET GÜLEN dedi ki...

Selamun aleykum.İşiniz hayırlı ve bereketli olsun.Ben bu yıl başladım arıcılığa ondan dolayı tecrubem yoktur,dün bir kovanımda şöyle bir durum ile karşılaştım,birkaç adet meme kapanmak üzere,baktım anaarı da var fakat günlük bulamadım,güzelde bal toplamışlar,şimdi ne yapacağımı şaşırdım,acaba anayı değiştirmekmi istiyorlar,ben mudahale etmedim oğula gitmezmi,yardımcı olursanız sevinirim.

HB dedi ki...

Uğur abi aslında sıkıştığımızda yok ama bazı malzemelerin sonunu görmeye alışık olmadığımızdan tedirgin ediyor.

Boş kovanları da kursiyerler aldılar ve bende 2 adet deneme amaçlı aldım.

Ahmet Bey'in yorum bölümünü kullanarak soru sorması çok ilgi çekici.

Maili de gizli olduğundan yorum bölümünden cevap vermek durumunda kalacağımı da düşünmüyordum ama sanırım burayı izleyecektir.

Çizdiği tablo tipik oğul hazırlığı tablosu gibi görünüyor.

Ana arı var, kapanmak üzere olan memeler ve günlük yumurta kesilmiş.

Meme kapandığında ilk oğul çıkacak. Belki de yarın.

Ne yapacağız peki?

Bende olsa idi o tablo...

O anayı 1 kapalı yavrulu arılı çerçeve ile boş kovana alırdım.

Yanına 1 ballı arılı çerçeve alırdım.

Ekstradan bir çerçeve arı silkelerdim ve oğulu ben alırdım öncelikle.

Kalan memeli çerçeveleri de koloni gücüne göre 2 veya 3 koloni olarak bölerdim.

Elimde hazır ana olduğundan hepsine kafeste yeni analar takardım.

Eğer ana yoksa yine 2 veya 3 koloni yapardım. Her kolonide ise sadece 2'şer adet meme bırakırdım.