1 Ağustos 2009

Bal Sezonunu Kapadık...

Kendi kendime arı bakmaya başlamadan önce, izine ayrıldığımızda 15 dakika bile vakit geçirmeden hemen ailelerimizin yanına doğru yola çıkardık.
Ancak arılar bizlere biraz fren oldu artık.
İzin başladı ama biz arıların peşindeyiz ki belki de balın peşindeyiz.
Nasıl bırakırız arıda o balı ki zaten zar zor buldular...

Öncü ekip olarak, bizler geldik ve lojistik durumlarını ayar ediyoruz.

Frigolar güzel iş görüyor. (Karpuz da hazır bakalım.)

Biz hazırlıkları tamamladığımızda Yusuf abi'lerde teşrif ettiler.

Haydi bakalım.

Daha ilk kovanda arılar bugün biraz bizleri hırpalayacak gibi duruyordu.

Ama 2 ekip yapıp arılar ağzım burnum diyene kadar işi bitiririz diye yüklendik...

Çadırda sağım işleri yapılmadan elbirliği ile balı alacağız.



Alıyoruz ve arıları tek kata indiriyoruz.

Boş kalan yerlere, sağım sonrası boşalan esmer ve polenli çerçeveleri vererek dolduracağız.


Ekip yine 9 kişi olunca getir - götür işleri süper yürüyor.


Orkestra şefiyim ben ve yükseğe çıkmalıyım diyen Yusuf abi arada sırada olayı yüksek kesimlerden yönetiyor.


Kolonilerde yavru faaliyetleri minimumda belki de yok sayılır.
Bunu fırsat sayıp, sağım sonrası çerçeveleri verirken varroa mücadelesi kapsamında Flumetrin etken maddeli şeritlerden verdik 2'şer adet.
Aslında daha da etkili olabilecek Perizin veya Oksalik yapılabilirdi ama uygulama kolaylığı denilen olay bu işte.
As şeriti bitir işi.

Irklar arası farklar aslında bollukta değil kıtlıkta belli oluyor.
Kararımı izin dönüşü uygulayacağım kısmetse.
Bazı ırkları arılığımda taşımama kararı aldım...
Bileciklerle vedalaşacağız.
Kafkas / Muğla / Dağ devam edilecek.
Karniyol'un uyum sorunları takip edilecek ki bu yılda taşıyacağız.


Biraz seri biçimde hırpalanan koloniler iyice fırladılar dışarı...
Bitime yakın rahatladık aslında ki ilk başlarda bizlere yaptıkları tacizler azaldı.
Saldırganlıkta ırkların etkisi çok bariz belli oluyor.


Sadece Ahmet Şefin ve Hüseyin/Fikri ikilisinin kolonileri kaldı.
Bir müddet sonra onları da alacağız.


İçeride azalan petekler sonucu kapı önünde salkımlar çoğaldı.


Tüm arıları kuluçkalığa sıkıştırarak, ben izine gitsem de ekip tarafından geri getirileceklerinden 10 gün daha ayçiçeğinde çalışacaklar.
Aman Allah muhafaza balı çok bulurlarsa ilaveye dağıtmasınlar...


Ekibin arılarının balları da alındı.


Geçtiğimiz yıl Birol abilerde iftar yemeğinde iken kendisine ve bana dinlendirme bidonu yapılması konusunu havale etmiştik.
Bu kadar seri biçimde daha diğer Ramazan gelmeden işi bitirdi ve bugün bana ait olan bidonu getirdi.
Hem dinlendirme hem de bal doldurma için güzel iş görüyor.

Artık çadırda işler başladı.
Ama bu sefer ben çadır dışı kaldım.
Erol abi ve Egehan zaten demirbaş ama tarak Birol abi'de bugün.


O zaman bizde rahat rahat yemeği hazırlarız.
Ayçiçekleri hala sulanıyor bölgede.


İşte arılar böyle işi bitiriyorlar.
Tüm çekirdekler aktif ve kelleler tam kocakafa...
Bizim arıların bulunduğu köy ve civar köylüleri olayın bilincindeler ve arıcılara kucak açıyorlar.
Tabi ki bizim arılarda gereğini fazlasıyla yapıyorlar.


Karpuzumuzu kestik ama güneşin alnında...
Bir tane ilaçlık ağaç yok ki.

Haydi bakalım çadır ekibi deyip, yemek sonrası ekibi hemen yolladık.
Erol abi birazdan seslendi gel gel..
Buyur dedi altın sıvı aksın ve sen çek.
Çekelim bakalım.
İçeri girebilsem daha iyi fotolar çıkardı ama...

Sağım sonrası boş çerçeveleri veriyoruz.
Aslında geç vakit vermek lazım ama zaman az, iş çok ve memleket yolları çetin.
Seri biçimde anlayıp dinleyene kadar çakıyoruz elbirliği ile.
Kesinlikle açık renkli petek kuluçkaya vermeden.

Ve süzülmüş ballı petekler ile boş ilaveler arabaya yüklendi.
Bir sürü malzeme ki Birol abi'ye göre göç yine yollarda...
Artık final olduğuna göre merak edilen verileri vermek lazım.
Bala çalışan koloni sayısı: 20
29 Haziran 2009
7,5 teneke
01 Ağustos 2009
7,5 teneke (İlginç ama tam dolmayınca yarım yazmak zorundayız.)
Toplamda 15 teneke balımızı aldık hayırlısı ile.
Ayrıca bölmelerimiz ve kutularımızda bu yıl daha erken kışlamaya hazırlanacak.
Yaptığımız tüm çalışmalar arıları bir yere kadar götürüyor ama işte bu kadar oluyor olmayınca.
Aldığımız dersler bizleri daha da doğruya yönlendiriyor.
Bölgesel farklılıklar çok olmasına rağmen gelen haberler bal rekoltesinin düşük olduğu yönünde ama gelecek hafta başı dayımın arılar daha da olayı netleştirir.
Ahmet şef ve Hüseyin/Fikri ikilisi kolonilerinden 2 hasat sonunda 1'er teneke bal aldılar.

Ahmet şef'in koloni Muğla ve vadiden bu yana hiç arısı bölünmedi ve esas ilginç olan ise bizim yeni başlayan ekibin arısı.

2 tane 3 çerçeve arı verdik vadi çıkışı ve Kafkas ana da birleştirdiler diğer arıdan takviyeler alarak ki takviye veren koloni de devam ediyor 3-4 çerçevede...
Haftaya Yusuf abiler de hasatlarını tamamlayacaklar hayırlısı ile.


İş bitimi Akpınar'a ilaveleri ve balı süzülen petekleri indirmek üzere geldik.
Tüpte doğacak sezonun son anaları vardı ve 8 taneden 7 tanesi doğmuş.
Yarın dayıma götürülecek anaların yerlerine verilecekler.
Artık ana üretimi finale erdi.
Çünkü bugün itibarıyla ana arılar kutuya sabitlenemez ise sıkıntılar çıkıyor.
Geçtiğimiz yıl bir tur daha dedik ve kutuları idamede güçlükler çektik.
Kınalı Arı kuşları bu yıl avuçlarını yalarlar.
Maymun akıllandı.
Benden söylemesi eğer kutularda ana kışlatacaksanız, artık işi bitirin ve kışlamaya yönlendirin...

Haydi bakalım atalım depoya, yarın derleriz toplarız ve ülkemiz denizlerinde biraz tuzlanalım artık.
Toplam 20 + 2 koloni bal bölgesinde kaldı.
Ben izine gidiyorum.
İşte ben bunu dert etmiyorum ki ekip sağolsun...

4 yorum:

unutmazsoy arıcı dedi ki...

Halil Bey.Balınız bereketli olsun.Emeklerinizin karşılığını aldınız,Allah yeni sağımlara eriştirsin.Tatilde iyi eğlenceler.
Saygılarımla....

ENARICI dedi ki...

İyi tatiller bereketini görün inşallah.
Üzerinize afiyet bugünlerde biraz rahatsızlandım. Yaşlılıktanmı yoksa şu bloglardaki yazılardan mı nedendir bilinmez. Doktora gittim sende kıskançlık sendromu var dedi. Allah sonumu hayır etsin.
Çaresi nedir dedim. Yolları düz, kovanı 200 vede tenekeyi 500 yaparsan birşeyciğin kalmaz dedi.

Muhteşem abi neder bu işe bilmem ama cuma günleri bundan sonra tüm dostları ziyaret edicem. 3-5 bişey atarsınız artık değil mi ya.!!!

Arılarınız bolbolbol balınız da tatlı olsun. Tüm gerçek dostlara selam olsun

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Halil bey ürününüz bereketli olsun.

mutlu_riza dedi ki...

halil bey ürününüz bereketli olsun merak ettiğim bir konu var; sandıkları teksıra yapınca sürüklenme olmuyormu yani bazı sandıklarda az balın olması bazılarında çok?