1 Ocak 2010

Yeni Yıl ve Lodos

Yeni yılı genellikle karlı görüntülerle karşılamaya alışmış ülkemizde, kartpostallar bile yılbaşında hep kardan adamlı olurdu.
Ancak artık işler değişiyor.
Hava durumunu takip ediyoruz ya haftasonu yağmur belki de finalinde kar gelebileceği düşüncesiyle arıları dolaşmakta fayda var.
Lodosun etkisi hissediliyordu ki uçma ihtimali olan malzemelere desteklemeleri yaptık.

Eskişehir şartlarında çok ilginç bir sıcaklık değeri ile karşılaştık.

Aslında şehirde 20°C gösteriyordu ki arılara geldiğimizde bu değere düştü.

Arının salkımda olmasını arzu ettiğimiz bir dönemde arı nasıl uçmasın!

Arı uçuşunu bir müddet takip ettik ama polen gelişi yok.
Büyük ihtimalle yine pisleme uçuşları ile su getirme faaliyetlerini sürdürüyorlar.
Batı bölgelerimizde bulunan arıcıların yaşadığı süreçlere artık bizlerde alışmalıyız sanırım.


En çok merak ettiğimiz durum ise yavrulama faaliyetleri idi.
2-3 koloni kontrol ettiğimizde gördüğümüz manzara...
Poleni ne zaman ayar ettilerse yavru alanının etrafına yığmışlar.
Çok dikkat çekici bir biçimde de balı sulandırıp, yine yavru alanının etrafına yoğun biçimde serpiştirmiş.



Ve sonuçta avuç içi kadar bir yerde de yavrulama faaliyeti başlamış.
6-7 günlük larvalar mevcut.
15 Ocak 2010'da ilk yavrular çıkacak.
Bu durumda yeniden bir değerlendirme yapmamıza ihtiyaç var gibi görünüyor.
Vadiye gidilecek mi, gidilecekse zamanlaması nasıl olacak konusunda kısa sürede bir istişare yapılmalı...


Fazla açılmadan kıyı kıyı yaparlarsa yavruyu yine de bu sıkıntıyı aşabilirler koloniler.
Ancak bir hatırlatma yapmak gerekir sanırım.
Bu tür riskli süreçlerde kolonilerin düzenine ekstra müdahale yapmalı mıyız?
Tartışılan konu şu...
Hava güzel ve arı uçuyor...
Sıvı besleme ile balı az olan arıların stoklarını güçlendirsek düşüncesi...
Arıların stoklarını tamamlama için uygun bir durum yok aslında. O işin zamanı çoktan geçti ve ilkbahara ne kaldı şurada. Zaten hava durumunun anormal süreci içinde stoklama için yapılacak sıvı besleme arıyı yavruya teşvik ederek yavru alanını açmalarına sebebiyet verilebilir.
Bu durumda önümüzdeki günlerde yaşanacak düşük sıcaklıklarda yavru alanını korumak için daha da çok stok tüketimi gerçekleşecektir.
Arılar aç kalmasın, stok yaptıralım derken göz çıkarmayalım...

4 yorum:

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

Dear my friend,
I wish you all the best for a Happy New Year in 2010 with peace, healthiness, happiness and prosperity.

cihat dedi ki...

slm abi önemli noktalara deyinmişin kışın arılar kendine bi düzen kurmuşlar bu aylarda besleme yaparak düzen bozuluyor aralık ve ocak ayının besleme ayları olmadığını düşünüyom bölgemiz için beslemeye parelel olarak hem yavrulu alanın artması hemde arıların çalışmasının artması riskli ani gelecek soğukta fazla yavrulu alanın korumusanın zorluğu kadar baharda ani düşecek nufusu fazlalaştıracağını iyi hesap etmeli birde bunlara stokların daha erken bitmesi eklenirse durum nice olur sayğılar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Halil Bey.

Şu nokta da arısına besleme yapmayı düşünen birisi çıldırmış olsa gerek.Ya da arısını kışa hazırlamamış demek.Kanaatim odur ki,bize düşen Mart başı koloniler kontrol edilecek ve ihtiyacı olan koloniye ballı çerceve verilecek diye düşünüyorum.

Son şıkta benim gibi,kolonilerini evine misafir etsinler:)

SLM ve Muhabbetle...

bekir dedi ki...

selam . işte bizim burlardaki sorun arı salkıma giremiyor ucuşa cıkıyor birşey bulamazsa stokton tüketiyor yani az arı mevcudu cok bal tükete biliyor dışarıda birşey bulamazsa o yüzden şerbet takviyesine devam ediyorum nederece dogru onuda bilmiyorum hayırlısı neyse o olur inş.saygılar