24 Ekim 2010

Arıcılık Biraz da Kebap Yapmaktır.

2 haftalık arıcılık birikimi ancak karalayacak bir şeyler çıkartıyor artık.

Son bahar adı üstünde...

Kış geldi sayılır ki Eskişehir'de hafta içi salkımların maşallahı vardı...

Arıcılık işleri gevşeyince, kovan boyama-yeni tasarım modeller yapma ve her zamanki gibi kebap yapma zamanı... 



Arılarımızı iyice sıkıştırmıştık.

Hiç bölme tahtası da koymadık bu yıl şu ana kadar ki yavruyu azaltsınlar artık...

Vadiye gittiğimizde koyarız bölme tahtalarını - straforlarını...

Keklerde yanda boşlukta idi...

Onları topladık geçen hafta ve üst besleme kutusuna verdik.



Bizim ekipte hemen beyin fırtınası yapılır ve birileri hemen projeyi yapar...

Erol abi de geçen hafta bizim arılıkta bulunan 2 kolonisinden birini, hemen 5 çerçevelik strafor ruşete aktarmış.

Erol abi yapar da biz durur muyuz?



Geçen hafta ekibin yeni aldığı kovanlar boyanmaya başlandı...

Bu kebap vakti geldiğini gösteren en güzel bir işaret...

Gökhan arkadaşımız sağolsun, kurban bayramına ön hazırlık kapsamında idman yaptırıyor bize.



Önce ince 1 kat, kuruyunca 2'nci 1 kat daha silikonlu dış cephe boya...

Bu haftada yapılacaktı boya ama Pazar günü boya aramaya çıkınca bugün başka işler bulduk...

Uzasın işler ne zararı var ki benim için, yerim ben kebapları...



4 çerçevelik ana arı çiftleştirme kutuları artık kışlamaya hazır...

Hem kadro, hem bal stokları hem de ana arısı tamam...



Ben de yaptım 1 tane prototip strafor 5 çerçevelik ruşet.

Cumartesi günü öğle saatlerinde aktardım.



Dip bölümünde 10X15 cm. parça çıkarıp, üzerini tel ile kapattım ama alt bölümü yine çıkan straforla kapatılabiliyor.



Kaldır kovanı yerinden.

Koy yerine yeniyi...

Prototip bu denemeden asla olmaz...

Numarayı da sök/strafora tak.



Ana arı da hazır strafora girmeye...

Ana arı numarası kırmızı...

Mavi numara kalmadı ki...

Üstelik numaranın altından mavi boya da sırıtıyor.



İşlem tamam...

Hazır aktarmışken varroa mücadelesi de yaptık...




Sonra tüm kolonileri kenarlarından açarak kontrol ettik.

5 çerçeve arının en dışında arı varsa olay tamamdır bizim bölge için.



Bu kolonide Bilecik'ten aldığımız 10 çerçevelik strafor kovanlar...

Kadrolar bu kovanlarda daha iyi...

Bu arıya 7 çerçeve koysak şimdi hemen yayar kendini ama öyle ayılıp-yayılmak yok.



5 çerçevelik ahşap ruşetler Eskişehir şartlarında kışlamak için çok stratejik önem taşıyor.

Eğer biraz da güçlü olursa, vadide büyük gelişim gösteriyor.



20 küçük çerçevelik stoklama ruşetlerime 1 ana arıyı 8-10 çerçeve arı ile indirdim.

Hepsini doldurmuyorum çünkü olur ya kutulardan bu saatten sonra ana kaybeden olursa arısını bu stoklamalara alayım...

Geçtiğimiz günlerde ruşete aktarırken bir kutuyu, boş 1 çerçeve kalmış ruşette...

Onu da verdim gitti araya...

Ahanda, petek örüyor hem de normal sıvı besleme ile...

Dedim örüyorsunuz madem devam edin bakalım...




Çerçeveleri düzenlerken 2 çerçeve arasındaki bağlantı kopunca hepsi anında uzatıyor hortumu ve böyle bir görüntü çıkıyor ortaya..



10 numara işte...

Numarayı yapıştırınca hemen salıyoruz ya hemen salmamak lazım...

Kafasını yavru gözüne sokunca numara kayıyor...




Strafora arıyı aktarıp yarım saat kadar diğer ana kutularına baktım ve dedim kutu ne yapıyor?

Kapı önünde kahverengi canlarım vurulmuş tertemiz alınlarından yatıyor.



Hemen uçuş deliğinden bastım deklanşöre...

Muzaffer komutan gibi arı seyir ediyor düşmanını...



Tüm kolonileri tekrar ilaçladık ki bugün yaptığımız polenlik kontrollerinde bir hayli varroa döküldüğünü gördük...

Bu kadar mücadele ediyoruz ama hep karşımıza çıkıyorlar.



Pazar günü tüm ekip arılıkta olunca, onların arılarına ellemedik 1 gün önce...

Onlarda kontrollerini yapıp, ilaçlamalarını yaptılar...

5 çerçeve kadrolar ve stokları da tam olması gereken yerde...



Bugün boyaları getirmeyince ekip...

Ne yapsak, ne yapsak...

O zaman odayı toparlayalım artık..

Çerçeveler sehpalarda, mum güvesi devri de bitti...

O zaman çerçeveleri boş kovan ya da ilavelere alalım.

Alırken çerçeve aralarındaki propolisi ayır kazıyıp, çerçevenin diğer bölümlerindeki mumu da temizleyip, tasnif yapıyoruz kovanlara...

Kovanların üzerine de notları yapıştırıp, baharda kullanım kolaylığı yaratıyoruz.



Ortada propolisler, yan tarafa da mumlar kazınıyor.

Sehpalar, vadiye gidileceği zaman lazım olacak.





Gökhan'da bugünün kebabını hazırlıyordu...

Allahım bu nasıl bir arıcılık?


2 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Ayıp, ayııııpppp.... yahu çok ayıp. insan biraz iş yapar da sonra bu yemeği hakettik der.
Şu çıtalardan kazınan mumları temiz poşete koy adrese yolla, malüm sakız üretimi bu ay başlıyor. Yemeklerden sonra sakız çiğnemek sindirimi kolaylaştırıyor...

mayın dedi ki...

Ben çiçeği burnunda arıcıyım.Senesi doldu ama ben eskiyim diyenlere taş çıkartacak bilgileri(sağ olsunlar ki internet) üzerinden öğrendim.Tabii ki çalışma,araştırma ve deneme aşamasıyla süren 2012 yılını 5 te 5 atladım derken bir kovanım boşaltıldı.Allah kimsenin başına vermesin.Demek ki arıcı geçinen meymenetsizler de var bu işin içinde.
Şimdilik 8'e çıktım.20 gün sonra da nasipse 12 ve mayıs sonu hedefim 16 ve kestaneye yolculuk.
Herkese sağlık ve başarı dileklerimle..Hasan Mayıntürk-Ödemiş