7 Mart 2011

İznik Macerası ve Arıcılık Hikayeleri...

Hafta içinde Murat AKIN hocamız Eskişehir'de idi...

Nasılsa izindeyiz, kendisiyle görüşme imkanını yakalayabildik.



Perşembe günü de ben arılara gidecektim. Murat hocamla birlikte geldik.

Hocam gözlüğü taktı ve başlayacak kontrollere..



Kutularda yavru alanı iyice büyüdü.

Bu soğukları atlattıktan sonra kadro olarak sıkışacaklar.

Bu kez stoklamalardan aldığımız destekleri belirli bir süre geriye stoklamalara vereceğiz.

Stoklamalar dolana kadar devam.

Biraz fazla hırpaladık stoklamaları...

Ana arı üretimine başlayana kadar stoklamaları da doldururuz tekrar... 



Hocam da sağolsun, tüm kutuları yaptığımız kontrollere yardımcı oldu.



Öğlene kadar hava ısınmadığından şöyle arılıklarda biraz gezindik işte.

Murat hocam da bari kovan kapağı açmadık demeyelim diye 5 çerçevelik strafor kovanın kapağını açtı.

Aynı gün öğleden sonra havanın ısınması ile arılık yavru uçuşları ile şenlendi.



Geçtiğimiz hafta İznik'te alınması konusunda anlaşılan arıların alınması macerası Cumartesi sabahı başladı...



Bu arıcılar bir alem...

Arı almak olunca herkesin biti kanlanıyor.

Arz-talep dengesini bu yıl tutturmak zor gibi...

Bunu aşmanın yolu erken dönemde arı kolonileri de almak olabilir.

Ben bile 1 tane koloni aldım.

Görelim bakalım İznik arısını da..



Arıların bulunduğu yer İznik gölüne nazaran bir hayli yüksek rakımda.

Üstelik meyilli bir arazi olunca...



Arılığın ilk görüntüsü...



Boş kovanlar traktörle arılığa getiriliyor.



Boş kovanlar indiriliyor.



Yüksek mevkiden arı kontrolleri...

Kafasında tilkiler çoğalınca elini cebine sokar genelde...



Bende güneşin tadını çıkarıyorum.



Arı evi...

Ne ararsanız var.

Altı depo, üstü ise dinlenme yeri.

Derme-çatma da olsa iş görüyor olsa gerek.



Nihat Çakmak arkadaşımızın anlattıklarını dinlerken, aşağıda kovan yükleme işinden de yırtıyoruz.



Sohbete devam ederken, makine Gökhan'ın elinde artık.

Nihayet kendi fotoğraflarımızı görebildik bol bol...



Her arılıkta Seyyar Tayyar tarzı çalışmalar var.



Keşke aktif koloni barındırsalar.



Bir diğer boş kütük.

Plastik çıktı, ahşaplara talep düştü.



Ülkemizde arıcılık uygulamalarını gördükçe hayretler içinde de kalıyoruz.

Koloniler çift katlı...

Kuluçkalık üzerine gazeteler kapatılmış ve üzerlerine içlerinde peteklerde olan ilaveler konulmuş.

Arı da gazeteyi halledip, koloniyi 2 katlı hale getirmişler.



Uygun tekniklerle yönetilse bu koloniler bugün normal şartlarda ilave alacak konuma gelirlerdi.



Ana arı verimlerini test edeceğiz bakalım.



Eski kovan yerinden kaldırılıp, aktarmalar yeni kovanlara yapılıyor.



Sargın arkadaşımız da arılık sahibinin torunu...

Bilecik Canlı Forumunda da dedesi ile birlikte vardı.



Yavru alanları maşallah dedirtecek cinsten...



Arada gözden kaçanlarda olmuş.



Arılıkta bazen namüsait koşullar sebebiyle arının önünde çalıştık ama ortalık karışıyor bu durumda..



Kovan aktarmaları sonrası polen gelişleri görülmeye değerdi.



Nikotin molası...

Bıraksalar nikotini, bu seferde biz mola yapamayacağız.

Bizim içinde fırsat oluyor.



Haydi devam aktarmaya...



Kovanlar genelde 8 çerçevelik yapılmış.

Çerçeveler standart denilebilir.

Bir çeşit yapılan çerçevede az uzunluk vardı ve bu sorunu da bağ makası ile çerçeve uçlarını keserek aştık.



Çay molası...

Gerçekten çay iyi gitti.



Sonra Nihat Çakmak arılığı ziyareti...



Akşamüstü toparlanıyoruz.

Hava kararmadan vadi yoluna düşmeliyiz.

Navigasyon olmasa o yolu gece bulmak biraz zor.

Bence her gezginci arıcıya aracında navigasyon şart. 



Girmemekte ısrar edene, yağmur demosu uyguluyoruz.

Başarılı bir teknik.



Dolu kovanlarda tekrar traktörle kamyonete...



Pazar günü ekip erkenden vadiye gitti, gece indirilen arıları kontrol etmeye...

Ben daha sonra vadiye gittim.

Eskişehir'de arıcılık yapan İsmail Poşluk abi bizim arıların yanında idi...

2 adet ana arı verilmiş İsmail abi'ye ve karşılığında alınacak Muğla ana arıları almak üzere ben görevlendirildim gelir gelmez.

Git 2 Muğla ana arıyı al gel.

Aldım, geldim ve birine el koydum. 

Muğlalılar gelsin de onlardan da 2-3 tane almam lazım...

Yusuf abi'yi kandırdım. Bilecik mavi kafalılardan birisini kutudan verdim.

Muğla'nın birini ben aldım ve boşalan kutuya takıverdim..

Geçtiğimiz yıllarda en çok anaç ana arıyı Yusuf abi yok ederken, son yıllarda kendime de güvenemiyorum.

Üzerine titredikçe, zor arıcılık şartları olan Eskişehir'de anaç kolonileri sürüklemek zamansızlık işi...

Artık nasılsa zamanımız çok.

Ben zevkle bakarım artık.

İsmail Poşluk abi bu kolonileri Muğla'dan almış ve yıllardır bu arılarla çalıştıklarından ana arılara bakarak performans tayini yapabiliyorlar.

Ayrıca İsmail abi, hepimizin telaffuz ve hayal ettiği yüksek koloni sayısı ile çalışıyor.


İnhisar'dan dönüşte, bakayım dedim nasıl çalışıyorlar.



Maşallah.

Dağılmışlar yine...



Arıcılar adama hasret, bizim ekipte de arılıkta ayak basacak yer yok Allah'a şükür.



Birol abi getirdiği kolonilerden birisini yeni yaptığı stoklamaya silkelemiş.

İş bitimi arılıktan ayrılırken bakalım dedi.

40 çerçevelik bir stoklama olmuş standart kovandan.

Ama giderayak iş çıkardık...

O katı besleme kutusu oradan çıkarılarak boşluk çerçeve ile dolduruldu. Yoksa durduk yere boşa dalak örecekler.

2 haftadır ne maceraydı.

Bu macera sona erdi ama içimden bir ses bu son değil diyor ya, hayırlısı...

5 yorum:

Çerkez dedi ki...

sen buyıl seyret arada firene basıyodun biz yusuf abiyle bi hızlanırsak ağustosta soluğu muğlada alırız gibi geliyo artık kovan taşımaya gelirsin

MehmetToPRaK dedi ki...

Arılarınızın hayrını görün...Ustam alışveriş sırdır ama, arı fiyatları konusunda cevap yazarmısınız? hem kendimize takviye arılar hemde yeni başlayacak olan bir arkadaşımıza arı lazım kovanlarımız mevcut.. sadece arı. çevremize fiyat soruyoruz şimdilik uygun fiyatlı arı arıyoruz anlayacağınız.. Şimdiden tşkler

HB dedi ki...

Birol abi, ben gidince siz var ya Muğla'ya gitmekle kalsanız, oturun dua edin...

Libya'dan radarsız tekneyle kaçanlardan farkınız olacağını sanmam...

***************

Mehmet bey, bu tarihlerde arı alabilmek gerçekten çok zor. Bir müddet daha beklemenizi tavsiye edebilirim.

Siz bulmuşsunuz ama derseniz...

Biraz dost işi diyelim. Zamanında dostlar edinmeyi düstur edinmekle iyi yapmışız.

Zaten atasözü de güzel söylüyor.

"Siz dost edinmeye bakın, düşmanı ananız da doğurur."

Arı fiyatları...

Sır olarak kalsın olur mu?

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

İsmail Poşluk'un ne işi var arılıkta.

Muğla arısıyla arıcılık yapıyor ama hala kaybettiği eski arı ırkını arıyor, şuur altında hep o var.

Gökhan BAKIRCI dedi ki...

Abi bizide götürürlermi Libya ya ..:)