7 Nisan 2013

Geldi Bahar Ayları, Gevşedi Bizim Blog Yayınları...

Yalnızlık zor iş.

Tek başına foto çekmek zor iş.

Dolayısı ile yetersiz kaynaklarla yayın yapmak daha da zor.

Tabi, hadi oradan FACE ve FORUM paylaşımları aksamıyor da denebilir.

Ehhh siz de haklısınız.


Gezdikçe yeni yeni versiyonlar görüyoruz.

Şarap fıçısından karakovan yapma projesi için kasnak önermiştim.

İşlem halledilmiş.


Sadık Usta ise habire ana arı kutuları malzemelerine çalışıyor bu aralar.


Gezilere Bursa rotası da ekleniyor bazen zorunlu hallerle birlikte.

Civan Arıcılık'ta simit yemeden olmaz tabi.


Yıllık mum stoklarımı da tamamladım.


Plastik petekler.

Deneme amaçlı eşit güçteki kolonilere verdim mumlayarak.

Aynı eşit güçteki kolonilere de temel petek verdim.

Normal temel peteklerden 2'şer tane ören koloniler var iken plastiklerde küçük küçük dalakçıklar oluştu sadece.

Denemeyi sonlandırdım.


Soğuk havaları çok seviyorum ki gezmeye fırsat veriyor.


Gezdik, dolaştık, sohbet ettik, dostları gördük ve alabalıkları yedik.

Daha ne?


Makine 2. turda Mustafa hocam da çalıştı.

Kaz yumurtalarını da Murat Akın hocam göndermişti.

Tavuk civcivleri çıktı ama kazlar maalesef hiç oluşum gerçekleşmemiş.

Erkek kazlar grevde anlaşılan.


Benim uyduruk civciv büyütmeyi de hocamın çiftliğe getirdik ve civcivler güppp içine.


Bizim ilk çıkanlar ise artık çiftlikte.


Menemen testisi gibi dizildiler.

Benim tavuklar gurk olmuyordu.

Mustafa hocamın gurk furyasından 1 tanesini aldık yatırdık bizim kümeslerden birisine.

Ama.

Ard arda bizimkilerde gurk oldular.

Yanyana yatıyorlar ki yeni kümes yapımı bitmedi henüz. 


Ziyaretçilerimizde bizleri sevindiriyor.

Foto abimiz İzmir dönüşü uğradı ve çayımızı içtik - ayrıldı.

Arısı olan iyi havada durduğu yerde duramıyor.


Hey maşallah demek gereken günler olsa da 2-3 gündür arı içeride kuduruyor.


Sonbaharda iptal edilen kutulardan boşa çıkan çerçeveler 4*İNCİ metodu ile kolonilere dağıtılmıştı.

İyi de yapmışız.


Bu yıl jenterler güzel iş çıkarıyor.

Sorunsuz çift jenterle devam ediyorum.

Daha Çin kaşığını elimize almak nasip olmadı, olmaz da inşallah.


Ana arı memeleri ile oyun oynamak baharın en güzel taraflarından.


Diğer güzel tarafı ise temel peteklerin kabartılıp yumurta ile dolması.


Polen stokları üst seviyelerde...


Bu durumda ise artık paylaşma zamanı.

Taze polenlerle tanışmak çok güzel oldu.

Çünkü kışın dolapta her çeşit polen olsa da alıp yemiyoruz.

Ama derlerken avuç avuç...


Karacabey Boğazına da şöyle bir gezi düzenledik.

Ancak Orman gençleştirme çalışmaları sebebiyle yollar berbat olmuş.


İnsan boyu çukurlar oluşturmuş büyük traktörler, yükleri de ağır.


Geçen seneki yerlerimizi gördük yine.

Yollar, şartlar ve arılar belirleyecek durumları.


Mustafa hocama önce 10 boş kovan aldırdık.

Sonra da 4 koloni daha.

Etti 7 kolonisi.

Geçmiş yıllarda bahara pek arı çıkarttığı görülmemiş.


Bugün ise 7 arıdan 2 tanesi kat atılmış durumda ve tek katlılara son temel petekleri verdi.


Ve sabah yürüyüşleri.

Bazen ailecek.

Ama hem yürüyüp hem de kilo alan ben, sadece sabah saatlerinde çiftliğe uğrayıp tavuklarımı salmaktan da mutluyum.

Genel bir arıcılık tablosu çizecek olursam...

Bu yıl her yer arı olur.

(Sadece bizim bölgeye mahsus bir öngörüdür.)

Bu arada Mart ve Nisan ayı Mustafakemalpaşa arıcıları olarak toplantılarımızı yoğun katılımlarla gerçekleştirdik. 

Ve uzaklardan Marmara Arıcılık Kongresi'ne gelerek bizleri arayan ama görüşemediğimiz arkadaşlarımızdan özür dileriz.

Vardır bir sebebi...

"Sağlık Olsun."


4 yorum:

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Maşallah Halil abi, bereketli bir sezon olur inşallah.

İRFAN CEYHAN dedi ki...

2013 Güzel olacak umarım..civcivler ne güzel..

simavlı dedi ki...

Hocam sizinle tanismak istiyorum ates.alim@gmail.com 5415131999 slm hürmetler çagriniza geri dönerim

Halil İbrahim UZUN dedi ki...

Halil"> Bey, hayran oldum size :)